اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

لیونی: مذاکرات پیچیده‌ای با فلسطینی‌ها در پیش داریم/ به نتایج آن امیدوارم

مذاکره‌کننده رژیم ‌صهیونیستی که امروز برای آغاز مذاکرات سازش به واشنگتن سفر کرده، می‌گوید این گفت‌وگوها دشوار است اما می‌توان نسبت به آن امیدوار بود.

لیونی: مذاکرات پیچیده‌ای با فلسطینی‌ها در پیش داریم/ به نتایج آن امیدوارم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه الجزیره، «زیپی لیونی» وزیر دادگستری و نماینده اسرائیل در مذاکرات سازش می‌گوید این مذاکرات بسیار پیچیده است، اما او نسبت به آن امیدوار است.

لیونی که امروز برای دیدار با مقامات تشکیلات خودگردان و آغاز دور مقدماتی مذاکرات سازش به واشنگتن سفر کرده، پیش از این سفر گفت «مذاکرات در واشنگتن پیچیده است»، اما او «محتاطانه نسبت به آن امیدوار» است.

لیونی به همراه «ایصحاق مولکو» حقوقدان بلندپایه اسرائیلی، دو نماینده رژیم‌صهیونیستی در این دور از مذاکرات سازش خواهند بود. «صائب عریقات» و «محمد شتایه» هم مذاکره‌کننده‌های فلسطینی‌ها در واشنگتن هستند. این مذاکرات قرار است امروز و فردا به میزبانی آمریکا انجام شود.

مذاکرات سازش فلسطین و اسرائیل در سال 2010 از سوی «محمد عباس» و در اعتراض به شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری متوقف شد. وی برای ازسرگیری مذاکرات سازش سه شرط آزادی اسرای فلسطینی، توقف شهرک‌سازی‌ها و مبنا قرار گرفتن مرزهای سال 1967 را مطرح کرده بود.

دو هفته قبل «جان کری» وزیر خارجه آمریکا بعد از چند دیدار با مقامات اسرائیلی و تشکیلات خودگردان، از توافق طرفین برای شورع مجدد مذاکرات خبر داد. این مذاکرات در حالی از امروز آغاز می‌شود که اسرائیلی‌ها هنوز هیچ‌یک از پیش‌شرط‌های عباس را به صورت عملی نپذیرفته‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول