اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

در نشست روز قدس در پرتو تحولات منطقه - 1

ابوشریف: مذاکرات سازش از اعلامیه بالفور نیز بدتر است

نماینده جهاد اسلامی در تهران گفت: مذاکرات کنونی را از اعلامیه بالفور بدتر می‌دانم زیرا این بار یک فلسطینی سرزمین خود را واگذار می‌کند.

ابوشریف: مذاکرات سازش از

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی در تهران در نشست روز قدس در پرتو تحولات سیاسی  و امنیتی منطقه که امروز یکشنبه 6 مرداد ماه در دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد، قدس را قبله اول مسلمین و قبله سیاسی آنها تا ابد خواند و افزود: امام (ره) یک عالم بزرگ بود که درباره مسائل استراتژیک منطقه تحقیقات زیادی داشت و می‌دانست که برای بازگرداندن امت به جایگاه خود باید دشمن را به آنها بشناساند.

وی با بیان اینکه منطقه خاورمیانه در ابتدا اشغال نظامی شد و پس از آن از سوی فرانسه و انگلیس مورد تجزیه قرار گرفت، گفت: پس از آن بود که رژیم اسرائیل را در این منطقه مستقر کردند تا همواره شاهد بحران و فتنه باشیم و به همین دلیل بود که امام (ره) این رژیم را یک غده سرطانی خواند.

نماینده جهاد اسلامی در تهران، هدف مقاومت را تنها آزاد سازی 20 هزار کیلومتر مربع ندانست، بلکه آزادی کل منطقه و کل امت اسلام از این توطئه خواند و یاد آور شد: برای آنکه بتوانیم به جایگاه خود بازگردیم باید این توطئه‌ها را خنثی کنیم که شروع آن از بین بردن این غده سرطانی است.

ابوشریف با اشاره به اینکه برای حفظ رژیم صهیونیستی باید کل منطقه به آشوب کشیده شود و برای 5 میلیون یهودی باید یک میلیارد مسلمان ضعیف باشند، گفت: در سوریه، مصر و سایر کشورها بحران‌هایی ایجاد کردند تا کشورهای اطراف رژیم صهیونیستی و حتی دور تر از آن ضعیف باشند. مشکلات ایجاد شده برای جمهوری اسلامی نیز به دلیل برنامه هسته‌ای آن نیست، بلکه جلوگیری از قدرت گیری این کشور در مقابل رژیم صهیونیستی است.

وی شرایط کنونی فلسطین را بحرانی خواند و افزود: حتی مناطقی هم که شبه آزاد هستند در محاصره قرار دارند و شرایطشان بهتر از شرایط مناطق اشغالی نیست.

نماینده جهاد اسلامی در تهران در خصوص مذاکرات صلح نیز اظهار داشت: یقین داریم که این مذاکرات به نتیجه‌ای نمی‌رسد و تا شرایط موجود که قدس یهودی سازی شده، تنها به دنبال کشاندن محمود عباس به میز مذاکرات هستند تا امتیازاتی را کسب کنند.

ابوشریف ادامه داد: در سخنان اوباما داشتیم که طرح رژیم اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد و یک و نیم میلیون فلسطینی را از ساکنین اصلی به مقیم تبدیل کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود این مذاکرات را از اعلامیه بالفور بدتر دانست و یاد آور شده بود: در آن مورد یک غریبه سرزمین فلسطین را واگذار کرد اما این بار یک فلسطینی چنین می‌کند که این بسیار بدتر است.

نماینده جهاد اسلامی در تهران با اشاره به تحولات مصر نیز گفت: ما از ملت این کشور می‌خواهیم که پای میز مذاکره بنشیند و مشکلاتشان راحل کند زیرا این شرایط تنها به سود دشمنان است که تجزیه مصر را دنبال می‌کنند.

ابوشریف در خصوص تحولات سوریه ، این کشور را حامی مقاومت خواند و گفت: از طرفین می‌خواهیم که با گفت‌وگوهای داخلی موضوع را حل کند زیرا طرف‌های خارجی سوریه نابود شده یا عامل اسرائیل را می‌خواهند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول