اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

ادامه تظاهرات در طرابلس و تشدید تدابیر امنیتی در بنغازی

تظاهرات و تحصن‌ها در پایتخت لیبی در اعتراض به ترورهای زنجیره‌ای در بنغازی ادامه دارد و این در حالی است که دستگاه امنیتی بنغازی تدابیر امنیتی در این شهر را شدت بخشیده است.

ادامه تظاهرات در طرابلس و تشدید تدابیر امنیتی در بنغازی

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، تظاهرات و تحصن‌ها در پایتخت لیبی در اعتراض به ترورهای زنجیره‌ای در این کشور که فعالان سیاسی و حقوقی و افسران ارتش و پلیس را هدف گرفته است، ادامه دارد.

شرکت کنندگان در تجمعی که در میدان شهدای مرکز طرابلس برگزار کردند از دولت موقت خواستند هر چه سریعتر عاملان ترور عبدالسلام المسماری و دیگر فرزندان بنغازی را شناسایی و مجازات کنند.

آنها از دولت و دستگاه‌های امنیتی لیبی خواستند به نقش خود در حمایت از شهروندان و کشور عمل کنند.

رسانه‌های لیبی گفتند: شرکت کنندگان در این تظاهرات ضمن اعلام همبستگی با معترضان در شهر بنغازی خواستار انحلال همه احزاب سیاسی در لیبی تا زمان تدوین قانون اساسی این کشور و بسط مشروعیت دولت قانون در شهر طرابلس و دیگر شهرهای لیبی شدند.

 از سوی دیگر اتاق عملیات امنیت مشترک که برای تامین امنیت بنغازی در شرق لیبی تشکیل شده امروز یکشنبه به شهروندان این کشور هشدار داد که به زندان پلیس نظامی در منطقه بوهدیمه نزدیک نشوند.

دولت لیبی، تدابیر امنیتی زندان نظامی در منطقه بوهدیمه در شهر بنغازی در شرق لیبی را در پی انتشار اطلاعاتی از تلاش‌ها برای حمله به آن و فراری دادن برخی زندانیان در پی فرار بیش از 1000 زندانی از زندان کویفیه تقویت کرده است.

 سرهنگ محمد حجازی سخنگوی رسمی اتاق عملیات مشترک امنیتی در بنغازی برای تأمین امنیت این شهر دیشب به مردم هشدار داد و از آنها خواست به زندان پلیس نظامی در منطقه بوهدیمه نزدیک نشوند.

وی افزود اطلاعات دریافتی نشان می‌دهد برخی افراد در تلاش هستند به این زندان حمله کنند تا زندانیانی را که در ارتباط با کمک به نظام معمر قذافی برای کشتن غیر نظامیان در انقلاب هفدهم فوریه سال 2011 میلادی زندانی شده‌اند فراری دهند.

وی افزود: یگان‌هایی از نیروهای ویژه و پلیس نظامی در داخل زندان نظامی و محیط اطراف آن مستقر شده‌اند تا اتفاق مشابه زندان الکویفیه روی ندهد.

این مقام نظامی تاکید کرد: در قبال همه کسانی که به این منظور به زندان نزدیک شوند متوسل به زور می‌شویم.

دیروز حدود 1200 زندانی که بیشتر آنها محکوم به حبس و بازداشت موقت بودند از زندان نظامی و غیر نظامی کویفیه در بنغازی فرار کردند.

حجازی گفت شماری از خارجی‌های تبعه کشورهای آفریقایی و عربی گریخته‌اند.

این عده از زندانیان در پی حوادث خونین در شهر بنغازی گریختند.

حوادث بنغازی نیز پس از ترور یک فعال سیاسی و دو افسر ارتش و پلیس رخ داد.

نیروهای ارتش لیبی عملیات جستجوی خانه به خانه را در منطقه بنغازی برای دستگیری زندانیان فراری آغاز کرده‌اند و به آنها 24 ساعت مهلت داده اند خود را تسلیم کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول