اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  انرژی اتمی

در همایش فلسطین محور وحدت جهان اسلام

زواوی: آزادی فلسطین مسئولیت همه آزادگان جهان است

سفیر فلسطین در تهران گفت: فلسطین جزو جهان اسلام بوده و آزادی آن مسئولیت همه آزادگان جهان است.

زواوی: آزادی فلسطین مسئولیت همه آزادگان جهان است

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس «صلاح زواوی» سفیر فلسطین در ایران در همایش بین‌المللی فلسطین محور وحدت جهان اسلام که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حال برگزاری است با اشاره به موضوع فلسطین در جهان اسلام گفت: امام از همان آغاز، مسئله فلسطین را مسئله اساسی جهان اسلام می‌دانست و به دلیل مبارزه با شاه و مطرح کردن مسئله فلسطین از کشورش تبعید شد.

وی با اشاره به پایبندی امام به این مسئله حتی در دوران تبعید نیز اظهار داشت: در نجف بود که امام فتوای معروفش درباره کمک به فلسطینیان را صادر کرد. تبدیل فلسطین اولین شعار امام پس از پیروزی انقلاب اسلامی را «امروز ایران و فردا فلسطین» خواند و یادآور شد: امام همواره بیم داشت که مسئله فلسطین کنار گذاشته شود و امروز پیشگویی حضرت امام در حال تحقق است و در سرزمین اشغال‌ شده فلسطین، شهرک‌های صهیونیستی ساخته شده و از قدس تنها یک نماد مانده است. وی گفت: فلسطین‌ جزو جهان اسلام بوده و فلسطینی‌ها را جزو امت اسلامی خواند و اظهار داشت: آزادی فلسطین مسئولیت همه آزادگان جهان است.

زواوی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مذاکرات صلح نیز گفت: این گفت‌وگوها به خاطر ناتوانی فلسطین و دولت‌های عربی و اسلامی در شرایط کنونی برگزار شده است. این گفت‌وگوها مانند مذاکرات الجزایر و فرانسوی‌ها نیست و من به عنوان سفیر فلسطین و یک انسان متعهد اعتقاد دارم که فلسطین از نهر تا بحر برای ماست و آن را آزاد خواهیم کرد.

سفیر فلسطین با اشاره به وضعیت نامناسب کشورهای جهان اسلام اظهار داشت: سوریه یک کشور قوی بود و از ابتدای قرن 20 همراه ماست و انقلابیون فلسطین در دمشق آموزش دیده و سلاح می‌گرفتند و رهبرانی بزرگ از فلسطین مانند عزالدین‌ قصام در سوریه حضور داشتند اما امروز دچار جنگ داخلی است.

زواوی مسئله فلسطین را انتخاب بین بهشت و جهنم خواند و خاطرنشان کرد: نباید از هیچ نقطه‌ای از سرزمین فلسطین چشم‌پوشی کرد.

زواوی با اشاره به اینکه سوریه از یک قرن پیش در کنار فلسطینیان بوده و هیچ شهر و روستایی در این کشور نیست مگر اینکه توسط اسرائیل بمباران شده باشد یادآور شد: سوریه کشوری مقاوم است که می‌تواند در مقابل توطئه‌های اسرائیلی بایستد و هیچ راه‌حلی برای بحران سوریه نیست مگر گفت‌وگوهای داخلی و عدم دخالت طرف‌های خارجی.

سفیر فلسطین با اشاره به جنگ 8 ساله ایران و عراق گفت: آن زمان به صدام گفتم که در اشتباه است و رژیم اسرائیل و غرب به دنبال ایجاد جنگ بین کشورهای اسلامی برای فراموشی مسئله فلسطین هستند.

زواوی با بیان اینکه فلسطین آزاد خواهد شد زیرا رزمندگان این سرزمین از گذشته جنگیده و در آینده نیز خواهند جنگید گفت: روزی آنطور که امام گفت این غده سرطانی را نابود خواهیم کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول