اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

مسئول برگزاری سومین دوره جشنواره قرآنی-هنری آیات:

جشنواره «آیات» دارای آیین‌نامه و نظام‌نامه شد/ مهلت را تمدید نمی‌کنیم

مسئول برگزاری سومین دوره جشنواره آیات از تغییر در شکل برگزاری جشنواره آیات خبر داد و گفت: آیین‌نامه و نظام‌نامه جشنواره مراحل پایانی را طی می‌کند و زمان دریافت آثار نیز یه هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

جشنواره «آیات» دارای آیین‌نامه و نظام‌نامه شد/ مهلت را تمدید نمی‌کنیم

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس نشست تخصصی هم‌اندیشی جشنواره آیات با حضور «مهدی عزیز‌زاده» سرپرست دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و «رضا سلامت‌پناه» معاون مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در نمایشگاه قرآن کریم برگزار شد.

ارسال 16 هزار اثر مطلوب در دور اول جشنواره

در این نشست عزیز‌زاده با اشاره به برگزاری دو دوره جشنواره آیات گفت: دور اول جشنواره آیات با 16 جشنواره برگزار و طی آن حدود 16 هزار اثر به دبیر‌خانه جشنواره ارسال شد، البته تعداد آثار در این جشنواره بیش از این بود و این 16 هزار اثر، آثاری است که قابیلت داوری داشتند.

33 هزار اثر با قابلیت داوری در دور دوم جشنواره

وی از برگزاری دور دوم جشنواره آیات در قالب 22 جشنواره خبر داد و گفت: دور دوم جشنواره با 22 عنوان جشنواره برگزار شد و طی آن بیش از 33 هزار اثر مطلوب با قابلیت داوری به دست ما رسید، همچنین در این جشنواره فراخوان بین‌المللی هم اعلام شد که طی آن آثاری از بیش از 30 کشور به دبیر‌خانه جشنواره ارسال شد.

عزیززاده از برگزاری دور سوم جشنواره آیات با شکلی متفاوت خبر داد و گفت: دور سوم جشنواره آیات با تغییر در شکل برگزاری روبرو است به این صورت که برگزاری جشنواره‌ به صورت استانی نیست و این جشنواره به صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شود.

مسئول برگزاری جشنواره آیات از توجه به محیط‌های آکادمیک در دور سوم جشنواره آیات خبر داد و گفت: در دور سوم جشنواره آیات از خروجی‌های انجمن‌های هنری استفاده خواهد شد و به محیط‌های آکادمیک توجه ویژه‌ای می‌کنیم.

تقویت بخش بین‌الملل از دور سوم جشنواره

وی از تغییر در بخش بین‌الملل جشنواره خبر داد و گفت: در بخش بین‌الملل فراخوان جشنواره بسیار قوی شده و به صورت مستقیم با بسیاری از مراکز هنری ارتباط برقرار می‌کنیم، همچنین شورای علمی جشنواره‌ها هم از بین اعضای انجمن‌های تخصصی هنری انتخاب می‌شوند.

عزیز‌زاده از عرضه خروجی‌های جشنواره به صورت منظم‌تر در نمایشگاه‌ها خبر داد و گفت: خروجی‌های جشنواره در جاهایی مانند نمایشگاه‌های قرآن و گالری‌ها عرضه می‌شود تا مردم استفاده کنند، همچنین برای عملیاتی کردن این موضوع برنامه ویژه‌ای داریم.

تغییرات در دور جدید جشنواره در روند کار تغییر ایجاد نمی‌کند

سرپرست دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در خصوص مزایای تغییرات جدید جشنواره‌ آیات اظهار داشت: دور دوم جشنواره در 22 استان مختلف با توانایی‌های مختلف برگزار شد، البته توان کلی استان‌ها در برگزاری چنین برنامه‌هایی مشخص است، اما با این تغییرات 32 مراسم افتتاحیه و 32 مراسم اختتامیه از جشنواره حذف شد که همین موضوع انرژی، زمان و هزینه زیادی را می‌طلبید، البته این تغییرات در روند کار تغییری ایجاد نکرده بلکه تنها شیوه اجرا متفاوت شده است.

مهلت ارسال آثار به جشنواره به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود

عزیز‌زاده با بیان مهلت ارسال آثار به جشنواره تا پایان آبان‌ماه گفت: مهلت ارسال آثار به دبیر‌خانه جشنواره آیات تا پایان آبان‌ماه 1392 تعیین شده که این مهلت به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود.

وی درباره فاصله زمانی بین مهلت ارسال آثار و برگزاری اختتامیه گفت: فاصله زمانی بین پایان مهلت ارسال آثار و آیین اختتامیه به منظور داوری جشنواره‌ لحاظ شده است زیرا برخی از موضوعات مانند تئاتر نیاز به اجرای زنده دارند از این‌ رو داوری این امور قدری زمان‌بر است.

آیین اختتامیه آیات متفاوت از سایر جشنواره‌ها است

سرپرست دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد از برگزاری آیین اختتامیه‌ای متفاوت از سایر جشنواره‌ها خبر داد و گفت: در آیین اختتامیه جشنواره آیات بیش از 200 نفر تجلیل ‌خواهند شد از این رو آیین اختتامیه جشنواره آیات متفاوت از سایر جشنواره‌ها است، البته هم‌اکنون در حال کار بر روی مدل برگزاری اختتامیه جشنواره هستیم که پس از قطعی شدن به اطلاع خواهد رسید.

استفاده از آثار جشنواره در خود جشنواره

وی از استفاده برخی از آثار جشنواره در موضوعات دیگر خبر داد و گفت: تلاش ما این است که بین موضوعات مختلف جشنواره هم ارتباط منطقی ایجاد کنیم، به عنوان مثال تولید فیلم‌ کوتاه و انیمیشن نیاز به فیلم‌نامه دارد از این رو می‌توان از فیلم‌نامه‌های جشنواره برای آنان استفاده کرد.

عزیز‌زاده با اشاره به اینکه جشنواره نیازمند جایگاه خاص و نشان معروف است، گفت: اگر می‌خواهیم آثار فاخر و مطلوب را جذب کنیم باید جشنواره به یک نشان تبدیل شود و شرکت در آن امتیازات فراوانی برای شرکت‌کننده داشته باشد تا هنرمندان برای شرکت در جشنواره ترغیب شوند.

ایجاد تسهیلات برای شرکت‌کنندگان جشنواره

سرپرست دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد از تلاش برای فراهم کردن تسهیلات برای برگزیدگان جشنواره خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های ما فراهم کردن تسهیلات برای شرکت‌کنندگان در جشنواره است به عنوان مثال در حال رایزنی برای استفاده نفرات برتر جشنواره از بیمه فعالان قرآنی هستیم.

عزیز‌زاده در پایان از تنظیم نظام‌نامه جشنواره خبر داد و گفت: یکی از اتفاقات جشنواره امسال تهیه نظام‌نامه جشنواره است که در آن همه مراحل کار، تدوین شده و مشخص است که باید کار از کجا آغاز و به کجا برسد، همچنین آیین‌نامه‌ای برای جشنواره در حال تنظیم است که در روز‌های آینده تصویب و اعلام می‌شود.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول