اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت ووشو استان قم:

حضور در لیگ کشور به رشد ووشو قم کمک می‌کند

دبیر هیئت ووشو استان قم گفت: حضور در مسابقات لیگ ووشو باشگاه‌های کشور کمک زیادی به رشد این رشته ورزشی در قم می‌کند.

حضور در لیگ کشور به رشد ووشو قم کمک می‌کند

مهدی ادیب‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: از دو سال پیش استارت برگزاری رقابت‌های لیگ دسته یک ووشو باشگاه‌های کشور زده شد و ووشوکاران استان قم نیز دو دوره متوالی حضور در مسابقات دسته یک را تجربه کرده‌اند.

وی ادامه داد: در سال اول برگزاری مسابقات لیگ با شرایط خوبی مقابل حریفان قرار گرفتیم و تا آخرین لحظات شانس زیادی برای صعود به لیگ برتر داشتیم اما این اتفاق رخ نداد، در سال دوم نیز تیم هیئت ووشو قم از گروه خود صعود نکرد.

دبیر هیئت ووشو استان قم مهم‌ترین چالش حال حاضر ووشو قم را نیاز مالی عنوان کرد و یادآور شد: صد درصد اگر نیاز مالی برای تشکیل یک تیم قوی برای حضور در لیگ رفع می‌شد، به ووشو قم کمک زیادی شده بود اما در حال حاضر ما حتی برای اعزام ووشوکاران استان به مسابقات قهرمانی کشور مشکل داریم.

وی افزود: بعد از تجربه موفقی که فدراسیون ووشو در برگزاری رقابت‌های لیگ برتر این رشته ورزشی داشت و این رقابت‌ها آوردگاه حضور چهره‌های مطرح کشور از استان‌های مختلف لقب گرفت، برگزاری مسابقات لیگ دسته یک نیز تجربه موفقی برای ووشو کشور بود.

ادیب‌نژاد اضافه کرد: برگزاری رقابت‌های لیگ دسته یک ووشو مردان باشگاه‌های کشور هم فرصتی برای فدراسیون ووشو بود که ارزیابی دقیقی از میزان فعالیت استان‌ها در بخش قهرمانی این رشته ورزشی و توانمندی ووشو کشور در نقاط مختلف آن داشته باشد و هم این امر زمینه‌ای برای معرفی استان‌های توانمند کشور در این رشته بود.

وی یادآور شد: در این بین هیئت ووشو استان قم یکی از نخستین استان‌هایی بود که برای حضور در مسابقات لیگ دسته یک ووشو باشگاه‌های کشور اعلام آمادگی کرد و توانست با معرفی تیمی متشکل از چهره‌های شاخص بومی ووشو قم در لیگ حضور یابد.

دبیر هیئت ووشو استان قم اضافه کرد: در سال 90 که نخستین دوره مسابقات لیگ دسته یک ووشو باشگاه‌های کشور برگزار شد، مردان ووشوکار قم که البته در بین آنها چهره‌های جوان نیز کم نبودند، تا آخرین هفته شگفتی‌ساز شده بودند و در آستانه صعود به لیگ برتر قرار داشتند که برخی مشکلات موجب شد تا شانس صعود را از دست بدهند.

وی افزود: بعد از پایان رقابت‌های دوره اول که به ناکامی تیم هیئت قم در صعود به لیگ برتر منجر شد، دومین دوره رقابت‌های لیگ دسته یک ووشو در سال 91 با رقابت 12 تیم برگزار شد و سرانجام در حالی با معرفی تیم‌های صعود کننده به لیگ برتر به کار خود پایان داد که تیم قم در مرحله گروهی از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

دومین دوره رقابت‌های لیگ دسته یک ووشوی مردان در حالی به پایان رسید که تیم بوشهر با غلبه بر آذربایجان‌شرقی به مقام قهرمانی رسید و به همراه این تیم به لیگ برتر صعود کرد، ضمن اینکه تیم‌های سپاه سلمان سیستان و بلوچستان و خوزستان هم در جایگاه سوم و چهارم ایستادند.

انتهای پیام/78002/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول