اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:

گران‎فروشی‎ها با همکاری مردم کنترل می‎شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: مردم همکاری داشته باشند و با بازرسان و کارکنان این اداره در تعامل و تماس باشند؛ گرانفروشی‎های افراد فرصت‎طلب کنترل می‎شود.

گران‎فروشی‎ها با همکاری مردم کنترل می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، یدالله وفایی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: تحریم به تنهایی عامل گرانی نیست و سوءاستفاده افراد فرصت‎طلب هم در بازار اخلال ایجاد کرده و متاسفانه بعضاً شاهد هستیم یک محصول از یک مارک و یک مدل در چند مغازه چند قیمت متفاوت دارد که برای جلوگیری از نوسانات بازار و داشتن قیمت ثابت روی محصول‎های مختلف نیاز به همکاری مردم و گزارش مردمی روی خط ارتباطی 124 که به صورت 24 ساعته فعال و آماده پاسخگویی و پیگیری شکایات مردمی می‌باشد، داریم.

2191 گلستانی در سه ماهه اول سال با 124 تماس گرفته‎اند

وی خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول سال‌جاری 2 هزار و 191 تماس تلفنی روی خط ارتباطی 124 ثبت و کارشناسان و بازرسان ما بلافاصله به مناطق گزارش شده در شهرهای مختلف اعزام و در قالب خریدار طی چند نوبت وضعیت قیمت‎های آن فروشگاه یا مراکز خرید را بررسی کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان اضافه کرد: در نهایت تخلف و گرانفروشی 549 مورد تایید و برابر قانون برخورد و منجر به جریمه نقدی، بسته شدن آن مرکز خرید و مواردی هم معرفی به دستگاه‎های قضایی شده است.

وفایی ادامه داد: یک‎هزار و 642 مورد شکایت نیز پیگیری و مشخص شده، تخلفی صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: تمام نمایشگاه‎هایی که در قالب طرح ضیافت در ایام ماه مبارک رمضان موظف به خدمات‎دهی به مردم هستند برابر قرارداد با سازمان صنعت، معدن و تجارت باید قیمت‎هایی پایین‎تر از بازارهای دائمی داشته باشند و عرصه محصولات آنها با تخفیف ویژه‎ای همراه باشد.

نظارت و مقابله با گرانفروشی و کم‎فروشی به مسافران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در فصل تابستان قرار داریم و مسافران زیادی در این فصل به استان گلستان سفر می‎کنند، مراکز خرید و فروشی که در تفرجگاه‎ها و اماکن زیارتی و سیاحتی استان قرار دارند باید رعایت حال مسافران را داشته تا خاطره‌ای بد از استان گلستان به همراه نداشته باشند.

وفایی اذعان داشت: البته با توجه به اینکه بسیاری از این مراکز از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌‌دستی و گردشگری گلستان مجوز دریافت کرده‎اند بازرسان میراث فرهنگی هم باید با همکاری بازرسان صنعت، معدن و تجارت جلوی گران‌فروشی و کم‌فروشی را بگیرند.

وی از مسئولان بهداشت استان هم تقاضا کرد نظارت خود بر مسائل بهداشتی مراکز خرید و فروش را بیشتر کنند تا اجناسی که تاریخ مصرف آنها تمام شده و از کیفیت خوبی برخوردار نیستند، به مردم عرضه نشود.

انتهای پیام/2307/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول