اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان استان و شهر صورت گرفت

کلنگ‌زنی احداث آرامستان بهشت فاطمه در قم

مراسم کلنگ‌زنی آرامستان بهشت فاطمه با حضور مسئولان عالی‌رتبه استان و شهر قم برگزار شد.

کلنگ‌زنی احداث آرامستان بهشت فاطمه در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در این مراسم که یکشنبه شب در سالن عصر آفتاب جمکران برگزار شد کرم‌رضا پیریایی استاندار قم، محمد دلبری شهردار قم، حجت‌الاسلام گلپایگانی فرزند ارشد مرحوم آیت‌الله گلپایگانی،‌‌ احمد امیرآبادی نماینده قم در مجلس، حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر رئیس شورای اسلامی شهر قم، جمعی از اعضای این شورا و برخی مدیران و مسئولان استان و شهر قم حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم عبدالحمید وکیلی، مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم سخنرانی کرد و با بیان اینکه تا سال 1384 تعداد آرامستان‌های قم 24 مورد بوده خاطرنشان کرد: از آن سال تاکنون مجوز دفن در 17 آرامستان لغو شده و سایر آنها همچنان فعال هستند.

وی ادامه داد: چنانچه آرامستان بهشت فاطمه احداث شود می‌تواند تا حد زیادی جوابگوی نیاز برای دفن اموات باشد و به این ترتیب می‌توان مجوز دفن در سایر آرامستان‌های داخل شهر را هم لغو کرد.

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر قم به سخنرانی پرداخت و خاطرنشان کرد: هرچند دفن اموات در داخل شهرها مشکلاتی به همراه دارد، اما باید بدانیم کلان‌شهرها هم نمی‌توانند تنها با یک آرامستان همه مردم را راضی نگاه دارند به همین دلیل باید در شهرهایی مانند قم چند آرامستان در حاشیه شهر احداث شود.

حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر با تاکید بر این حقیقت که انجام کارها بر خلاف خواسته عمومی امکان‌پذیر نیست گفت: باید سیاستی در پیش گرفته شود که مردم برای دفن اموات در خارج از محدوده شهری ترغیب شوند.

شهردار قم هم در این مراسم سخنرانی کرد و بیان داشت: کمبود آرامستان‌هایی در خارج شهر یکی از مشکلاتی بوده که مردم قم 40 سال با آن دست به گریبان بوده‌اند، اما امروز که کلنگ احداث بهشت فاطمه زده می‌شود در حقیقت نشان‌دهنده انجام اقدامی بزرگ توسط استانداری و مجموعه مدیریتی قم است.

محمد دلبری به پروژه‌های شهری در قم اشاره و خاطرنشان کرد: پشتیبانی و پیگیری‌های مستمر و خالصانه استانداری و نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی یکی از عوامل مهم در بازگشایی به موقع بلوار پیامبر اعظم(ص) بود.

در ادامه این مراسم کرم‌رضا پیریایی استاندار قم به سخنرانی پرداخت و گفت: اینکه مسئولان و مدیران شهری و استانی در جلسات عمومی تلاش‌ها و خدمات یکدیگر را فراموش نکرده و از دیگران تقدیر می‌کنند نشان می‌دهد تفاهم و همدلی در مجموعه مدیریتی قم وجود دارد.

استاندار قم با بیان اینکه نتیجه این همکاری و همدلی خدمت‌رسانی بهتر به مردم و نفع عمومی خواهد بود ادامه داد: اتحاد میان مسلمانان یکی از دستورات خداوند به مومنان است.

پیریایی با اشاره به اراده الهی در به سرانجام رسیدن همه کارها اذعان داشت: اینکه این مراسم با شب‌های قدر همزمان شده را باید به فال نیک گرفت، زیرا در شب‌ قدر مقدرات انسان‌ها تعیین شده و آدمی می‌تواند با بهره‌گیری از برکات این شب عزیز به تمام خواسته‌های مشروع خود برسد.

در پایان این مراسم هم با حضور مسئولان اجرایی استان و شهر قم، کلنگ احداث آرامستان 800 هکتاری بهشت فاطمه به زمین زده شد.

انتهای پیام/78004/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول