اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تدوین متون حوزه‌های علمیه خواهران کشور خبر داد

تالیف و بازنویسی 12 کتاب جدید برای حوزه‌های علمیه خواهران

مدیر تدوین متون حوزه‌های علمیه خواهران کشور از تالیف و بازنویسی 12 کتاب جدید برای سال تحصیلی آینده حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد.

تالیف و بازنویسی 12 کتاب جدید برای حوزه‌های علمیه خواهران

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام امین نصیری‌پور با بیان اینکه این متون مربوط به عناوین برنامه درسی سطح دو (کارشناسی) و سطح سه (کارشناسی ارشد) است، اظهار داشت: در سطح دو حلقه اولی و حلقه ثانی از کتاب دروس فی علم اصول شهید صدر توسط استاد آیت‌الله ایروانی در اسلوب جدید بازنویسی و اصلاح شده است.

وی افزود: هدف از این اصلاح برطرف کردن دشواری‌های بیان و روش مولف در کتاب دروس فی علم اصول بوده است که با همت و زحمت عالمانه استاد ایروانی این کتاب هم‌اکنون برای تدریس در برنامه درسی سطح دو آماده اجرا است.

مدیر تدوین متون حوزه‌های علمیه خواهران کشور یکی دیگر از کتب آماده ‌شده به منظور تدریس در حوزه‌های علمیه خواهران را درسنامه روش پژوهش دانست و گفت: این اثر توسط حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری‌فر تالیف شده است و رویکرد جدیدی را در ارائه مباحث روش تحقیق دارد که امید است طلاب را در امر تحقیق و پژوهش بیش از پیش مساعدت کند.

وی گفت: درسنامه فقه از دیگر عناوین تالیفی جدید است که توسط حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح‌زاده تهیه شده است و یک دوره کامل آموزش احکام با توجه به مسائل مختلف هر باب است و آموزش احکام و مسائل گوناگون را ارائه داده است.

نصیری‌پور با اشاره به کتب تالیف‌شده به منظور تدریس در مقطع سطح سه حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: مسائل جدید کلامی از تالیفات تازه دفتر تدوین متون حوزه‌های علمیه خواهران است که توسط حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه تالیف و برای تدریس در سطح سه تهیه شده است.

وی افزود: تالیف جدید کتاب قرآن و عهدین نیز توسط حجت‌الاسلام والمسلمین صادق‌نیا به منظور تدریس در سطح سه رشته تفسیر و علوم قرآنی تالیف شده است.

مدیر تدوین متون حوزه‌های علمیه خواهران کشور کتاب عقائد خاصه شیعه اثر حجت‌الاسلام والمسلمین فرمانیان را از آثار دیگری برشمرد که به منظور تدریس در سطح سه به نگارش درآمده است.

وی با بیان اینکه متون درسی حوزه‌های علمیه متناسب با نیازهای علمی ـ آموزشی و اهداف برنامه‌های درسی تهیه و تالیف می‌شود، گفت: همواره پس از یک دوره ارزیابی، نسبت به اصلاح، بازبینی یا تالیف جدید کتب اقدام می‌شود.

نصیری‌پور تصریح کرد: در تهیه تالیفات، علاوه بر بازنگری کتب موجود، نسبت به تامین متون آن دسته از عناوین درسی که فاقد متن مناسب برای تامین سرفصل‌های برنامه هستند، توجه مستمر وجود دارد تا با بهره‌گیری از مولفان و اساتید توانمند در عرصه‌های علمی مورد نیاز، بتوان دغدغه اساتید را در اجرای برنامه و دغدغه طلاب را جهت در اختیار داشتن محتوای غنی و مناسب بر طرف کرد.

انتهای پیام/2258/ز/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول