اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آماده شدن طرح تفصیلی و جامع گردشگری ارسباران

مرمت آثار تاریخی آسیب دیده از زلزله در اهر تا پایان شهریور به اتمام می‌رسد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: مرمت تمام آثار تاریخی آسیب دیده از زلزله ارسباران تا پایان شهریور ماه سال‌جاری به اتمام می‌رسد.

مرمت آثار تاریخی آسیب دیده از زلزله در اهر تا پایان شهریور به اتمام می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی صبح امروز در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اهر افزود: با اتمام مرمت بازار اهر در سال گذشته، مرمت سایر آثار تاریخی آسیب‌دیده این شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

محمدی تصریح کرد: خانه دکتر قاسم‌خان، خانه عطایی، کاروانسرای گویجه‌بل و گویجه‌درق از جمله دیگر آثاری هستند که در اثر زلزله آسیب ‌دیده بودند و هم‌اکنون در دست مرمت قرار دارند.

آماده شدن طرح تفصیلی و جامع گردشگری آذربایجان‌شرقی

وی همچنین از آماده شدن طرح تفصیلی و جامع گردشگری ارسباران خبر داد و خاطرنشان کرد: در طول پنج سال اخیر تلاش کرده‌ایم اعتبارات در حوزه گردشگری عادلانه در شهرستان‌های مختلف توزیع شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه هیچ قولی در شهرستان اهر داده نشده که عملی نشده باشد، تصریح کرد: تمام تلاش‌ها جهت ارتقای شاخص‌های اقتصادی و فرهنگی این شهرستان انجام گرفته و می‌گیرد.

محمدی با اشاره به نیاز اهر به توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ویژه در زمینه اسکان یادآور شد: شهرستان اهر علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی دارای ظرفیت‌های معنوی و مردمی بالایی است که می‌تواند برای سرمایه‌گذاران بسیار امیدبخش باشد.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از زیرساخت‌های اساسی همچون چهار بانده شدن راه این شهرستان، در آینده‌ای نزدیک شاهد افزایش گردشگران و اسکانشان در اهر خواهیم بود که نیاز به افزایش هتل و اماکن اقامتی را در اهر ضروری می‌کند.

یادآور می‌شود، جلسه گروه کاری تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اهر با حضور مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی، فرماندار اهر، نماینده این شهرستان در مجلس و جمعی از مدیران ادارات مرتبط، با تصویب مصوباتی در شهرستان اهر برگزار شد.

انتهای پیام/60002/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول