اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ادامه مخالفت‌ها با تجزیه دشتی / درخواست مسئولان دشتی از هیئت دولت

اعضای شورای اسلامی شهر خورموج و منتخبین شورای اسلامی این شهر و هم چنین امام جمعه خورموج از هیئت وزیران و کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خواستار توقف تجزیه شهرستان دشتی در هیئت دولت شدند.

ادامه مخالفت‌ها با تجزیه دشتی / درخواست مسئولان دشتی از هیئت دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، موضوع تجزیه شهرستان دشتی مدتی از در محافل مختلف سیاسی، اجتماعی و رسانه‌ای استان بوشهر مطرح می‌شود و اظهارنظرهای مختلفی هم در مورد تجزیه شهرستان صورت گرفته است.

از مخالفت امام جمعه و اعضای جدید و قدیم شورای شهر گرفته تا اظهار بی‌اطلاعی برخی مسئولان ارشد استان و ....

برخی می‌گویند این موضوع چند سال پیش منتفی شده اما برخی معتقدند نماینده دشتی به همراه چند مسئول استانی همچنان پیگیر این موضوع هستند.

با این حال در یکی دو هفته گذشته جلسات مختلفی در دشتی برای رسیدگی به این موضوع برگزار شده و امروز نیز اعضای شورای جدید و قدیم خورموج با امام جمعه این شهر نشستی برگزار کردند.

* اظهار بی‌اطلاعی در مورد تجزیه دشتی تعجب‌انگیز است

حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح در نشست با اعضای شورای سوم و چهارم خورموج که در دفتر امام جمعه برگزار شد گفت: در مورد تجزیه شهرستان دشتی مسئولان ارشد شهرستان و استان اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند و گویا امداد غیبی اتفاق افتاده است.

امام جمعه خورموج افزود: در جلسه‌ای دیدگاه‌ها و مخالفت خودم را درباره تجزیه شهرستان و تبعات منفی آن گفتم و پس از افشاگری بنده در نماز جمعه گذشته معاون سیاسی استاندار در تماسی تلفنی عنوان کرد باید نظر کارشناسان ما را بشنوید و من هم گفتم کارشناسان شما باید نظر مرا بخواهند.

وی ادامه داد: من به ایشان گفتم در قبال نظر کارشناسان شما وظیفه‌ای ندارم ولی باید برای مردم این مسئله را روشن و در آن‌ها ایجاد انگیزه کنم و چگونه کارشناسی صورت می‌گیرد ولی من به عنوان امام جمعه شهرستان بی‌خبر هستم.

مصلح اضافه کرد: این چگونه است که فرماندار و معاونانش هم اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند در حالی که معاون فرماندار می‌گوید هیچ فرمی در فرمانداری مبنی بر تفکیک کاکی وجود ندارد ولی برای بخش و شهریت شنبه اقدامات از فرمانداری شروع شد.

وی خاطرنشان کرد: پس اگر از لحاظ کارشناسی نیز نگاه کنیم باید سلسله مراتب از فرمانداری آغاز می‌شد و این تجزیه هیچ توجیهی ندارد و فقط تبعات منفی در پی دارد.

تجزیه دشتی تکرار اشتباه جدا شدن بردخون از دشتی است

رئیس شورای اسلامی شهر خورموج نیز گفت: دشتی به چند هکتار زمین خلاصه نمی‌شود که دشتی سرزمینی با داشته‌ها و دستاوردهای فرهنگی است.

غلامرضا قربانی مقدم افزود: ما در طی یک دوران درخشان و تحولات اجتماعی صورت گرفته دارای یک فرهنگ و ادبیات و تاریخ و دستاوردهای مشترک هستیم که با زحمت و مرارت به دست آمده است.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم هویت گذشته خود را پاک کنیم و هویت جدیدی به خودمان بدهیم و این عیب هم برای ما در مرکز شهرستان و هم مردم منطقه کاکی وجود دارد.

قربانی مقدم خاطرنشان کرد: صدمه‌ای که بابت از دست دادن بردخون دیدیم این بار نباید تکرار شود و تفکیک دشتی تکرار اشتباه گذشته است.

* مسئولان کشوری تجزیه دشتی را منتفی اعلام کرده بودند

فخرالسادات هاشمی عضو دیگر شورای شهر خورموج نیز گفت: در سفر دوم رئیس جمهور به استان که رئیس شورا بودم هر چند به سختی برای صحبت با وزیر معین رئیس جمهور در شهرستان به من وقت دادند اما این مسئله(تجزیه دشتی) را مطرح کردم و به ما قول مساعد دادند که این مسئله منتفی است.

عضو شورای اسلامی خورموج افزود: در ملاقاتی که با معاون وزیر کشور در استانداری بوشهر نیز داشتم این مسئله را پیگیری کردم که به ما یقین دادند که امکان این اتفاق نیست.

وی اضافه کرد: در جلسه‌ای نیز که سال گذشته با فرماندار داشتیم و فرماندار به مراتب بالا تلفن زدند و عنوان شد این مسئله منتفی است ولی تعجب برانگیز است که دست چه کسانی در این مسئله است که پنهانی این جریان در حال اتفاق است.

هاشمی یادآور شد: جای شگفتی دارد که دشتستان با وسعت زیاد و شاخص‌هایی که دارد هنوز تجزیه نشده ولی دشتی که این شاخص را ندارد در حال تجزیه است.

* فرماندار باید موضع خود در زمینه تجزیه دشتی را مشخص کند

عضو منتخب شورای اسلامی چهارم نیز گفت: بحث تفکیک کاکی از سال‌ها پیش مطرح بوده و همان موقع هم ما معترض شدیم و در طی این سال‌ها به خاک دشتی تجاوز شد و شهرستان‌های هم جوار تابلوهایشان را در دشتی نصب کرده‌اند.

مختارپزشک افزود: ما می‌گفتیم دشتی دارد از بین می‌رود و مدیران شهرستان می‌گفتند مسئله‌ای محرمانه است و نباید مطرح شود و عقب ماندگی دشتی نتیجه بی‌درایتی مدیران بوده است.

وی ادامه داد: تنگستان حدود چند کیلومتر در منطقه ساحلی دشتی نفوذ کرده و مدیران راه ما دلشان خوش است که کارهایشان را آن‌ها انجام می‌دهند.

پزشک یادآور شد: در این تقسیم بندی تمام مدیران اعم از آموزش و پرورش تا اداره آب و اداره راه و فرمانداری مقصرند و با این شرایط روزی فارس هم مدعی منطقه طسوج می‌شود.

وی گفت: چرا فرماندار یک کلام از این جریان حرف نمی زند چون موقعیتش به خطر می‌افتد وپستش را از دست می‌دهد.

پزشک ادامه داد: فرماندار چرا در استان حرکتی نکرده و در طول این سال‌ها اطلاع رسانی نکرده است و حالا ما مانده‌ایم با فقر و فلاکتی که وجود دارد.

* تنزل ادارات با تجزیه شهرستان دشتی

دیگر عضو شورای چهارم نیز گفت: همه از این جریان ناراحتند و ناراحت کننده‌تر اینکه این کار پنهانی و در خفا انجام گرفته است.

سید محسن هاشمی‌زاده افزود: ظاهر قضیه این است که همه مسئولان از آن بی اطلاعند و چه فرماندار با خبر و یا بی‌خبر باشد مقصر است.

وی تصریح کرد: در زمانی که بخشدار مرکزی بودم برای برنامه اعتکاف و یا سالگرد شهید شهریاری جلسات مختلفی در مرکز استان و شهرستان گرفته می‌شد ولی برای این موضوع مهم که امری تخصصی است و باید کارگروه تخصصی برایش تشکیل شود، پنهانی و غیر قانونی صورت گرفته است.

حسین ابراهیمی دیگر عضو شورای چهارم نیز گفت: با تجزیه دشتی شاهد تنزل ادارات خواهیم بود و شهرستان افت بیشتری پیدا می‌کند.

بازیاری یادآور شد: ما در طول 15 و20 سال گذشته از ناحیه نخبگان ضربه خورده‌ایم که کسانی که شایسته نبوده‌اند را در راس مدیریت شهرستان گمارده‌اند.

این عضو جدید شورای شهر گفت: کسانی که منتخب مردم هستند به شهرستان خیانت کرده‌اند و باعث تاسف است که دشتی با این سابقه به چند دستگی بیفتد.

انتهای پیام/66001/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول