اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

استقبال مردم از نمایشگاه قرآن و عترت قم بی‌نظیر بود

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: استقبال و حضور گسترده مردم در نمایشگاه قرآن و عترت برای همه دست‌اندرکاران نمایشگاه غافلگیر کننده بود.

استقبال مردم از نمایشگاه قرآن و عترت قم بی‌نظیر بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سید رسول موسوی‌نژادیان اظهار کرد: نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت قم با وجود برگزار نشدن طی سال‌های گذشته و فرصت اندک برای برنامه‌ریزی و اجرا در ابعاد مختلف به نحو احسن طی 9 شب برگزار شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گسترده استان قم در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی و علاقمندی بسیار مردم برای برگزاری نمایشگاه قرآن در این خطه مقدس خاطرنشان کرد: این نمایشگاه به یاری قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با کیفیت و کمیت مناسب برگزار شد.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به فعالیت بخش‌های نرم‌افزارها و رسانه‌های دیجیتال، ناشران، کارگاه‌های آموزشی و صنایع دستی قرآنی، غرفه‌های کودک و نوجوان، موسسات قرآنی و انجمن‌های هنری در این نمایشگاه گفت: شاید یکی از جذاب‌ترین بخش‌های نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت قم، حضور کتابخانه آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی و نمایش نفیس‌ترین و قدیمی‌ترین نسخه‌های خطی قرآن کریم بود.

وی افزود: کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی (ره) تمام امکانات و تجهیزات نگهداری مکتوبات ارزشمند خود را به همراه بخش مرمت و تذهیب زنده آثار توسط کارشناسان به نمایشگاه قرآن و عترت آورده بود و استقبال خوبی نیز از این بخش صورت گرفت.

موسوی‌نژادیان تصریح کرد: ویژه برنامه‌های قرآنی در حاشیه برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت از جمله اتفاقات خوب و جذاب در این نمایشگاه بود.

وی با بیان اینکه با وجود تقاضاهای زیاد مردم و غرفه‌داران برای تمدید نمایشگاه، به دلیل برخی شرایط و محدودیت‌ها امکان تمدید نمایشگاه وجود نداشت، خاطرنشان کرد: استقبال و حضور گسترده مردم در نمایشگاه قرآن و عترت برای همه دست‌اندرکاران و مسئولان برگزاری نمایشگاه غافلگیر کننده بود.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از اهتمام ویژه این اداره کل برای برگزاری هر چه بهتر و شایسته‌تر نمایشگاه قرآن و عترت در سال‌های آینده خبر داد و گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی هرچه بهتر و فراهم آوردن همه زمینه‌ها و شرایط، بتوانیم در سال‌های آینده این نمایشگاه را در شأن قرآن و اهل بیت (ع) و مردم شریف قم برگزار کنیم.

انتهای پیام/78002/ز/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول