اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان ‌شرقی:

بزرگ‌ترین دستاورد دولت احمدی‌نژاد اعتماد به نفس با تکیه بر گفتمان انقلاب اسلامی است

استاندار آذربایجان ‌شرقی گفت: آنچه در دولت احمدی‌نژاد به وقوع پیوست اعتماد به نفسی بود که با تکیه بر گفتمان انقلاب اسلامی، زمینه‌ساز تجلی استعدادهای کشور در مسیر تعالی و سعادت ملت ایران شد.

بزرگ‌ترین دستاورد دولت احمدی‌نژاد اعتماد به نفس با تکیه بر گفتمان انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی امشب در جلسه شورای اداری استان آذربایجان‌شرقی که با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، با بیان اینکه باید تلاش‌های دولت جمهوری اسلامی را در مسیر توسعه کشور قدر بدانیم، اظهار داشت: عملکرد دولت‌ها نمی‌تواند در به ثمر رساندن پروژه‌های عمرانی خلاصه شود، هرچند بسیاری از پروژه‌های بزرگ و منحصر به فرد را در این دولت در سطح کشور و استان شاهد بودیم که مقایسه وضعیت امروز با سال 84 به خوبی نمایانگر آن است؛ با این حال آنچه در دولت احمدی‌نژاد به وقوع پیوست اعتماد به نفسی بود که با تکیه بر گفتمان انقلاب اسلامی، زمینه‌ساز تجلی استعدادهای کشور در مسیر تعالی و سعادت ملت ایران شد.

وی با بیان اینکه آنچه از دولت احمدی‌نژاد در ذهن ما نقش بسته عدالت و مهرورزی است، ادامه داد: این دولت اصرار داشت که همه ثروت‌ها متعلق به ملت ایران است و باید به صورت عادلانه بین مردم توزیع شود که اقداماتی همچون مسکن مهر، سهام عدالت و هدفمندی یارانه‌ها همگی از این سلوک عدالت‌محورانه حکایت می‌کند.

علیرضابیگی در ادامه با اشاره به اینکه به سالگرد زلزله ارسباران نزدیک می‌شویم، خاطرنشان کرد: خوشحالیم که توانستیم خواسته رهبر عزیز انقلاب را که تأکید کردند زلزله ارسباران باید به سکوی پرش عمران و آبادانی این منطقه تبدیل شود، جامه عمل بپوشانیم و زیرساخت‌های توسعه این منطقه را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه امروز به برکت تمام تلاش‌هایی که صورت گرفته، سنگینی بار این حادثه را کمتر از گذشته احساس می‌کنیم، عنوان کرد: فراموش نکرده‌ایم که 400 هزار نفر از مردم مناطق زلزله‌زده زیر چادر به سر می‌بردند؛ اما با تمام مشکلات در مرحله آواربرداری و بازسازی، توانستیم مردم را از سرمای جانسوز آذربایجان به سلامت عبور دهیم.

علیرضابیگی با بیان اینکه امروز ساخت و ساز در مناطق زلزله‌زده با قدرت در حال انجام است، اذعان داشت: در این فرصت به نمایندگی از دولت و مردم آذربایجان‌شرقی، مراتب تقدیر و تشکر خود را از تمام کسانی که در مدیریت این حادثه ایفای نقش کردند به ویژه از جناب آقای رحیمی به خاطر پشتیبانی ایشان در روزهای سخت و سفرهای متعددشان به مناطق زلزله‌زده اعلام می‌کنم. 

استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه تصمیمات ارزشمند دولت موجب شد که با سلامت و سربلندی از حادثه زلزله عبور کنیم، گفت: میزان سرمایه‌گذاری دشمن بر حادثه زلزله ارسباران و تلاش برای اینکه این آسیب به نقطه تهدیدی برای نظام جمهوری اسلامی تبدیل شود نشانگر اهمیت این حادثه بود؛ اما همبستگی ملت ایران در این حادثه بیش از پیش خود را نشان داد و دنیا فهمید که ایران یکپارچه است.

وی با اشاره به اینکه در روزهای پایانی دولت هستیم، افزود: وظیفه داریم از تمام مسئولان، نمایندگان مجلس، روحانیت و ائمه جمعه، نیروهای مسلح و ستادهای مختلف بنیاد مسکن که احساس مسئولیت آنها امکان مدیریت مناسب این حادثه را فراهم کرد تشکر کنیم.

علیرضابیگی همچنین با قدردانی از مهندس تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اظهار داشت: شخصیت نجیب و هوشمند جناب آقای تابش و تجربیات گرانقدر ایشان توانست کار عظیم بازسازی مناطق زلزله‌زده را مدیریت کند تا امروز بتوانیم رضایت خاطر را در سیمای مردم این مناطق شاهد باشیم.

وی از همت ویژه احمدی‌نژاد، رئیس جمهور به مسایل و مشکلات مناطق زلزله‌زده استان نیز قدردانی کرد و افزود: حضور رئیس جمهور از اولین روزهای حادثه در میدان و تصمیمات قاطعانه و برخوردار از استراتژی مدون ایشان، دلگرمی بزرگی برای مدیران استانی ایجاد کرد.

علیرضابیگی با اشاره به عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب به آذربایجان در مقاطع مختلف به خصوص در جریان زلزله ارسباران، گفت: خدا را شاکریم که نظام اسلامی بهره‌مند از ستون محکمی است که حیات و پایداری این نظام و انقلاب اسلامی را تضمین می‌کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کلنگ‌زنی پروژه انتقال آب ارس، بیان داشت: سیراب شدن دشت‌های ضلع جنوبی رود ارس و استفاده شهرها و روستاهای متعدد یکی از آرزوهای دیرینه مردم استان بود که به فضل الهی ساز و کار آن فراهم شده است.

وی افزود: از معاون اول رئیس جمهور به خاطر اهتمام ویژه‌ای که نسبت به موضوعات استان آذربایجان‌شرقی به ویژه پروژه انتقال آب ارس داشتند تشکر می‌کنیم که اگر این توجه ویژه نبود قطعاً این حادثه بزرگ و پرخیر و برکت را شاهد نبودیم.

علیرضابیگی به سایر پروژه‌های افتتاح شده استان از جمله بیمارستان مرند، بزرگراه صوفیان ـ شبستر و مسکن مهر نیز اشاره کرد و ابراز داشت: امروز به واسطه اینکه توانستیم به تعهدات خود به مردم استان عمل کنیم یک روز به یاد ماندنی و خاطره‌انگیز محسوب می‌شود.

در جلسه شورای اداری استان که وزیر راه و شهرسازی نیز حضور داشت از فعالان امدادرسانی و بازسازی زلزله آذربایجان‌شرقی قدردانی شد.

تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اشرف‌نیا، معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، محمدی، رئیس بنیاد مسکن استان، حاجی‌زاده، امام جمعه اهر و احمدی، امام جمعه هریس در این آیین با اهدای لوح سپاس از سوی معاون اول رئیس جمهور مورد تجلیل قرار گرفتند.

رحیمی همچنین از تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسئولان فعال در جریان امدادرسانی و بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی نیز قدردانی کرد.

انتهای پیام/60002/ذ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول