اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی خبر داد

تدوین شیوه‌نامه اجرایی حمل‌بار ترافیکی در سطح شهر مشهد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌رضوی از تدوین شیوه‌نامه اجرایی حمل‌بار ترافیکی در معابر سطح مشهد در آینده نزدیک خبر داد.

تدوین شیوه‌نامه اجرایی حمل‌بار ترافیکی در سطح شهر مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، محمدحسن واحدی در بیست و پنجمین جلسه کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان با تاکید بر لزوم تعیین وظایف دستگاه‌های اجرایی دست‌اندر کار ترافیک درون‌شهری مشهد اظهار کرد: نقش پلیس راهور در تعامل با پلیس راه، مشخص کردن محدوده‌های ترافیکی است.

وی با بیان اینکه ظرفیت باربری پل‌های مشهد مشخص است و نباید بار اضافه به آنها وارد شود، ادامه داد: سازمان حمل بار درون‌شهری به عنوان بازوی اجرایی شیوه‌نامه و سازمان حمل و نقل ترافیک عامل مهندسی موضوع این شیوه‌نامه هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌رضوی اظهار داشت: در تدوین این شیوه‌نامه آیین نامه مصوب دولت به عنوان سند بالا دستی مورد توجه قرار می‌گیرد.

واحدی با اشاره به مصوبه سال 90 هیئت دولت در مورد کاهش آلودگی هوا در هشت کلانشهر کشور خاطرنشان کرد: در همین راستا باید اطلاع‌رسانی به تمام کامیون‌های با عمر بالای 20 سال در سطح استان برای مراجعه به سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها برای دریافت تسهیلات صورت پذیرد و نیروی انتظامی استان موظف است از تردد آنها جلوگیری کند.

وی در ارتباط با رسیدگی به وضعیت ایمنی محور کاشمر ـ شادمهر گفت: تاکنون توسط اداره‌کل راه و شهرسازی اقدامات کوتاه مدتی برای ایمنی‌سازی مسیر، ساماندهی تقاطع‌ها و نصب تابلوهای ایمنی و هشداردهنده صورت گرفته است.

واحدی با بیان اینکه در مصوبات سال 85 هیئت دولت لزوم دوبانده شدن این محور مورد توجه قرار گرفته که مطالعات آن انجام شده و منتظر مصوبه کمیسیون 215 هستیم، گفت: در همین راستا رئیس کل دادگستری استان با ارسال نامه‌ای خواستار رسیدگی به وضعیت این جاده و چهار بانده کردن آن شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌رضوی بر لزوم بازدید هیئتی شامل نمایندگان راه و شهرسازی، پلیس راه و استانداری از این مسیر تاکید و خاطرنشان کرد: اقدامات بلندمدت درارتباط با اختصاص اعتبار برای ایمن‌سازی این مسیر پس از اخذ مجوز ماده 215 جهت درج در لایحه‌ی بودجه 93 انجام می‌شود و لازم است سریعا اقدامات کوتاه مدت اجرایی توسط  متولیان مشخص و به حوزه معاونت عمرانی ارسال تا اقدامات لازم در سال جاری انجام شود.

انتهای پیام/70003/ق/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول