اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

600 میلیارد ریال هزینه جمع‌آوری پسماندهای شهر تبریز

تبریزی‌ها روزانه 1200 تن زباله تولید می‌‌کنند

مدیرعامل سازمان پسماندهای شهری شهرداری تبریز از تولید یک هزار و 200 تن زباله در این شهر خبر داد و گفت: سالانه بالغ بر 600 میلیارد ریال از بودجه شهرداری صرف جمع‌آوری پسماندهای شهری می‌شود.

تبریزی‌ها روزانه 1200 تن زباله تولید می‌‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علی اصغری در نشست ارزیابی عملکرد سازمان پسماند و در حضور شهردار تبریز اظهار کرد: سازمان پسماندهای شهری شهرداری با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های متعدد زیست‌محیطی و نیز برنامه‌های هدفمند در توسعه زیرساخت‌های مدیریت پسماند، موفق به کسب عنوان شهرداری برتر کشور در مدیریت پسماند از سوی وزارت کشور شده و این عنوان مایه مباهات و افتخار شهروندان تبریزی و خادمین آن‌ها در شهرداری تبریز است.

مدیرعامل سازمان پسماند با اشاره به دلایل عملی این انتخاب خاطرنشان کرد: احداث بزرگ‌ترین و بهداشتی‌ترین مرکز دفن مهندسی زباله، احداث مدرن‌ترین تصفیه‌خانه شیرابه‌های زباله‌های شهری، احداث کارخانه بازیافت و تبدیل مواد زائد، اجرای طرح تولید کمپوست و کود آلی از زباله، برنامه‌ریزی برای ایجاد کارخانه تولید انرژی از زباله، برنامه‌ریزی برای اسقاط و بازیافت خودرو و نیز اجرای طرح‌ها و برنامه‌های متعدد و متنوع فرهنگی و آموزشی در حوزه تفکیکی از مبدأ و نیز کاهش تولید زباله در منازل از مهم‌ترین اقدامات و موفقیت‌های سال‌های اخیر مدیریت پسماند شهرداری تبریز به شمار می‌رود که تأثیر خود را در کسب عناوین برتر برجای گذاشته است.

وی با اشاره به تولید میانگین روزانه یک‌هزار و 200 تن زباله در سطح شهر تبریز از وجود برنامه‌ای مدون و مشخص برای مدیریت، جمع‌آوری، دفن و حتی بازیافت به موقع این حجم از مواد زائد شهری خبر داد و افزود: سالانه بالغ بر 600 میلیارد ریال از بودجه شهرداری صرف جمع‌آوری پسماندهای شهری می‌شود که صرف این حجم از اعتبارات اهمیت موضوع مدیریت پسماندها را مشخص می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تنها برای اجرای طرح‌هایی چون مرکز دفن بهداشتی، تصفیه‌خانه، کارخانه بازیافت و تبدیل مواد و دیگر برنامه‌های زیست‌محیطی شهرداری، بالغ بر 250 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهری شهرداری تبریز در خاتمه با انتقاد از عدم همراهی و مشارکت نهادهای مسئول از جمله سازمان حفاظت محیط زیست استان در اجرای طرح‌های مدیریت شهری خاطرنشان کرد: با وجود هزینه‌های میلیاردی سالانه شهرداری در این حوزه، نهادهای متولی از جمله سازمان محیط زیست همکاری موثر و هدفمندی با شهرداری تبریز در اجرای این طرح‌ها ندارند و این عدم همکاری کمال بی‌انصافی است چراکه بسیاری از وظایف این حوزه بر دوش شهرداری افتاده است.

انتهای پیام/60002/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول