اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز:

وزارت علوم با ایجاد 8 رشته در مقاطع مختلف دانشگاه تبریز موافقت کرد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز گفت: شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ایجاد هشت رشته تحصیلی جدید در مقاطع مختلف دانشگاه تبریز موافقت کرد.

وزارت علوم با ایجاد 8 رشته در مقاطع مختلف دانشگاه تبریز موافقت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، محمدتقی اعلمی اظهار کرد: از این تعداد دو رشته در مقطع دکتری، پنج رشته در مقطع کارشناسی ارشد و یک رشته در مقطع کارشناسی هستند.

وی تصریح کرد: در این راستا شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، با ایجاد رشته‌های رشته مهندسی شیمی و مهندسی کامپیوتر (هوش مصنوعی) در مقطع دکتری موافقت کرده است.

اعلمی در ادامه یادآور شد: ‌بر همین اساس شورای گسترش با ایجاد رشته‌های تحصیلی، اندیشه سیاسی در اسلام، تاریخ تشیع، آموزش و بهسازی منابع انسانی، مهندسی کامپیوتر(معماری کامپیوتر) و ادبیات مقاومت در مقطع کارشناسی ارشد و نیز با پذیرش دانشجو در رشته مهندسی عمران در مقطع کارشناسی در آموزشکده فنی مرند وابسته به دانشگاه تبریز موافقت کرده است.

به گفته وی؛ سیاست کلان این دانشگاه توسعه تحصیلات تکمیلی در سایت اصلی دانشگاه است و رشته‌های کارشناسی و کاردانی در شهرها و واحدهای اقماری دانشگاه همچون مرند، میانه و اهر دایر می‌شود تا در کنار تربیت نیروی متخصص، توسعه شهرهای استان محقق می‌شود.

یادآور می‌شود که هم‌اکنون دانشگاه تبریز در 113 رشته در مقطع دکتری و نزدیک به 180 رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو تربیت می‌کند.

انتهای پیام/60002/ذ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول