اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تخصصی نماز:

استغفار از اعمال مطلوب شب قدر است

رئیس مرکز تخصصی نماز گفت: استغفار از جمله اعمال مطلوب شب‌های قدر است و تنها به لفظ استغفرالله محدود نمی‌شود بلکه مقصود از استغفار تصمیم برای تغییر است.

استغفار از اعمال مطلوب شب قدر است

حجت‌الاسلام صادق کفیل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرارسیدن شب قدر اظهار کرد: شب قدر شبی است که خداوند متعال می‌خواهد در این شب مقدرات ما را تعیین کند و بالاترین لطف خدا سهیم کردن بندگان در تعیین مقدرات است.

وی خاطرنشان کرد: لطف و رحمت خداوند در این شب بر انسان عرضه می‌شود بنابراین انسان خسران بزرگی مرتکب شده اگر از این لطف بهره‌ای نبرد.

رئیس مرکز تخصصی نماز آمادگی را گام نخست برای بهره‌مندی از شب قدر عنوان کرد و افزود: مهیا شدن برای استفاده از این شب از ابتدای مغرب آغاز می‌شود و لازم است از ثانیه‌های این شب استفاده لازم را ببریم.

وی با بیان اینکه استغفار از جمله اعمال مطلوب شب قدر است گفت: استغفار تنها به لفظ استغفرالله محدود نمی‌شود بلکه مقصود از استغفار تصمیم برای تغییر است بنابراین انسان در شب قدر باید برای تغییر تصمیم بگیرد.

کفیل یادآور شد: بهترین راه بخشش این است که در شب قدر دیگران را ببخشیم، بخشش سبب آرامش است و انسانی که فرد دیگری را می‌بخشد به آرامش می‌رسد.

زیارت امین‌الله نافذ است

وی با اشاره به زیارت امین‌الله گفت: این زیارت بسیار نافذ بوده و 12 گام رشد در آن بیان شده و بر قرائت این زیارت در حرم همه امامان تأکید شده است.

رئیس مرکز تخصصی نماز خاطرنشان کرد: شب قدر شب نزول قرآن است بنابراین محور این شب بر اساس قرآن بنیان گذاشته شده و با سر گرفتن قرآن در این شب کتاب آسمانی را واسطه‌ای برای دریافت فیوضات الهی قرار می‌دهیم.

وی عنوان داشت: مقدرات انسان‌ها در این شب‌ها رقم می‌خورد و دعا بهترین روش برای تغییر سرنوشت انسان‌ها محسوب می‌شود.

کفیل تصریح کرد: بر اساس آیات و روایات به شب‌زنده‌داری در شب قدر تأکید شده تا بندگان به دعا و استغفار پرداخته و ارتباط منطقی با خداوند برقرار کنند.

انتهای پیام/78003/ق20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول