اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه هریس:

انتفاضه محصول تاثیرپذیری از انقلاب اسلامی ایران است

امام جمعه هریس گفت: انتفاضه محصول تاثیرپذیری مبارزات ملت فلسطین از انقلاب اسلامی است.

انتفاضه محصول تاثیرپذیری از انقلاب اسلامی ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از هریس، حجت‌الاسلام قهرمان احمدی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به بخش دیگری از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فقط مسائل آرمانی و ذهنی را مطرح نکرده و واقعیات را بیان می‌کنند که ما از نظر جغرافیایی دارای ذخایر غنی و از نظر تاریخی دارای تاریخی کهن و سرشار از تمدن هستیم. وی با بیان اینکه ما نشان دادیم که می‌توانیم بر همه مشکلات پیروز شده و از همه جهانیان جلو بیفتیم، خاطرنشان کرد:‌ جبهه دشمن ما جبهه استکبار و ارتجاع است و نوچه‌های آن عناد شدیدی با ما دارند.

نماز جمعه حافظ مصالح دین و دنیای جامعه اسلامی است

خطیب جمعه هریس پنجم مرداد سال 1358 اقامه نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشت و افزود: نماز جمعه مظهر کاملی است از وحدت الهی ملت مسلمان و در عین حال آگاهی و افشا کردن دسیسه‌های دشمنان و مطلع کردن همه مسلمانان با مسائل و مشکلات منطقه جهان اسلام و وظایفی که افراد جامعه در مدت یک هفته در پیش دارند.در حقیقت نماز جمعه حافظ مصالح دین و دنیای جامعه اسلامی است.

امام جمعه هریس خاطرنشان کرد: نماز جمعه مرکز بصیرت و آگاهی و شجاعت و نصیحت امر به معروف و نهی از منکر و تولی و تبری است. نماز جمعه یک امر حکومتی و مرتبط به حاکم اسلامی و دستگاه حکومت اسلامی است و در حقیقت عامل ترغیب مردم به اطاعت خدا و پرهیز دادن آنها از معصیت است و نیز ضامن احیا مصالح دینی و دنیا مردم است.

تاثیر انقلاب ایران بر مردم فلسطین در زمینه بازگشت به آموزه‌های دینی

امام جمعه هریس در ادامه خطبه‌ها به ارزیابی مهم‌ترین دستاوردهای نامگذاری روز جهانی قدس توسط حضرت امام پرداخت و خاطر نشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام یکی از مهم‌ترین تحولات جهانی و منطقه در قرن بیستم به حساب می‌آید.

وی افزود: ماهیت ایدئولوژیک و هویت اسلامی انقلاب ایران باعث شد تا نظام برگرفته از آن دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی باشد که در ابعاد بین‌المللی از دیگر انقلاب‌ها و نظام‌های سیاسی جهان متمایز و تاثیرگذاری آن نیز بر دیگر ملل جهان به ویژه مردم مسلمان منطقه از یک سو و نیز بر سیاست‌‌های نظام سلطه جهانی از سوی دیگر کاملا چشمگیر باشد.

امام جمعه هریس تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران تاثیر عمیقی بر ملت مسلمان فلسطین در زمینه بازگشت به آموزه‌های دینی، امیدوار شدن به توانایی‌های خود، الگو قرار دادن نظام اسلامی توسط مبارزان فلسطینی، انتخاب مسجد به عنوان پایگاه اصلی مبارزه با دشمنان، سامان دادن وحدت بر محور اسلامی و شکل‌گیری گروه‌های جهادی به جای گذاشته است که انتفاضه محصول محوری تاثیرپذیری مبارزات ملت فلسطین از انقلاب اسلامی است.

روز جهانی قدس فراخوان همه جانبه برای همه امت اسلامی و وجدان‌های بیدار است

احمدی، ضرورت انتقال یاد و نام قدس به تمام نسل‌های آینده، مسلمان و آزادگان جهان را ضروری دانست و افزود: نسل‌های آینده باید بدانند که آزادی قدس و سرزمین‌های اشغالی وظیفه همیشگی و ذاتی آنهاست و انتخاب روز جهانی قدس به تنهایی ملت فلسطین در تحمل درد و رنج، مشکلات و تجاوزگری صهیونیست‌ها پایان داد.

خطیب جمعه هریس روز جهانی قدس را فراخوان همه‌جانبه‌ای برای همه امت اسلامی و وجدان‌های بیدار دانست و افزود: امت اسلامی باید برای برچیدن ظلم و جور از روی زمین و ستم علیه انسان‌ها و بازگرداندن چهره پاک به شهر مقدس قدس و مسجد مبارک‌الاقصی به پا خیزند.

خطیب جمعه هریس با بیان اینکه روز جهانی قدس، روز پایداری ملت‌های مسلمان است، خواستار حضور پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس شد.

انتهای پیام/60002/خ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول