اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

ظرفیت تابستان را باید به ارتقای معرفت‌آموزی جوانان تبدیل کرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: فرصت پیش آمده در ایام فراغت جوانان در فصل تابستان را باید به استثنایی‌ترین فرصت در ارتقای معرفت دینی و ارزشی جوانان تبدیل کرد.

ظرفیت تابستان را باید به ارتقای معرفت‌آموزی جوانان تبدیل کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده صبح امروز در گردهمایی طرح هجرت در اردبیل اظهار داشت: آنچه که دشمنان ما به عنوان یک حرکت بسیار امیدوار‌کننده به آن دل بسته‌اند تا از این طریق نسل آینده ما را از مسیر آرمانی خود منحرف کنند تاکید و تقویت برخی از شیوه‌ها و روزش‌های انحرافی است تا اعتقادات جوانان ما را زیر سئوال برده و یا زائل کنند.

وی با بیان اینکه ترویج تعالیم دینی و عمق‌بخشی به مفاهیم آموزشی در بین جوانان و نوجوانان یک ضرورت غیر‌قابل انکار است، عنوان کرد: اوقات فراغت بهترین فرصت در آشنا کردن جوانان و نوجوانان با مسائل دینی و شرعی خودشان است که این فرصت مهیا شده را باید قدر دانست و به عظمت تحولی روحی – روانی نسل آینده پی برد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: ما تا زمانی که نتوانیم با برنامه‌ریزی، ایجاد رغبت و برخی مشوق‌های ترغیبی در نسل جوان ایجاد کنیم قادر نخواهیم بود در هدف‌گذاری‌های خود به نتیجه‌ای رسیده و بهره‌وری و بازدهی مثبتی را شاهد باشیم.

ستوده ادامه داد: روحانیون باید در سنگر مسجد و فضاهای تربیتی سالم انجام وظیفه کنند و اجازه ندهند نسل آینده این نظام و انقلاب با برخی تنش‌ها و نگرانی‌های اخلاقی و رفتاری روبرو باشند.

این مسئول بهترین سلوک در انتقال مفاهیم دینی و ارزشی را سلوک همراه با اخلاق‌مداری، مجالست و همنشینی صمیمانه و چهره به چهره توصیف کرد و ابراز داشت: روحانی محله، منطقه و امام جماعت یک مسجد نباید خود را بیگانه و یا غریب از جوان و نوجوان بداند بلکه با دور هم جمع کردن آنها ضمن پاسخگویی به شبهاتشان سعی کنند بر نفوذ بصیرت و آگاهی نسل آینده بیشتر کمک کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با تاکید بر تلاش بیشتر روحانیون و مربیان طرح اوقات فراغت در ارتقای سطح آگاهی دینی مخاطبان طرح هجرت تصریح کرد: روحانیون باید به زبان جوانان و با آگاهی و شناخت از مسائل فرهنگی مناطق محل فعالیت به تبلیغ مسائل دینی بپردازند.

ستوده یکی از اولویت‌ها و هدف‌گذاری‌های اصلی در این طرح را توسعه فرهنگ دینی در برابر تبلیغات فرهنگی بیگانه توصیف کرد و یادآور شد: فعالیت هزاران سایت و کانال بیگانه که قصد تخریب هویت دینی و اصالت ارزشی ما را دارند باید منسجم و با برنامه‌ریزی عمل کرده و وارد میدان شویم تا مبادا در زمین دشمن گرفتار آمده و همه چیز خود را ببازیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی خاطرنشان کرد: در رسالت عظیمی که برای یک روحانی، مبلغ و عالم دینی توصیف شده است انتقال مفاهیم به بهترین شیوه به دور از تعصبات و با واقع‌بینی است که به یقین ثمره و دستاورد این حرکت تقویت مبانی دینی و معرفتی خواهد بود.

انتهای پیام/62007/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول