اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

نخست‌وزیر تونس: فراخوان به نافرمانی مدنی دعوت به جنگ داخلی است

نخست‌وزیر تونس ضمن محکوم کردن ترور محمد البراهمی از نمایندگان مجلس ملی موسسان این کشور گفت: دولت به کار خود ادامه می‌دهد و مردم با حفظ آرامش نباید به فتنه‌گران اجازه دهند روند دموکراسی را به شکست سوق بدهند.

نخست‌وزیر تونس: فراخوان به نافرمانی مدنی دعوت به

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، علی العریض، نخست وزیر تونس ضمن مخالفت با دعوت به نافرمانی مدنی در تونس و سرنگونی دولت در پی ترور البراهمی، تونسی ها را به رد این درخواست ها دعوت کرد.

العریض در نشستی خبری گفت: با همه این دعوت ها مخالف هستیم خواه از سوی شخص یا حزب یا جمعیت یا جریان و یا رسانه ای صورت گرفته باشد اینها دعوت به کشت و کشتار، تعرض به دیگران و ایجاد هرج و مرج و قانون شکنی است.

وی افزود: خطاب به مردم تونس می گویم که اجازه ندهید دعوت به فتنه انگیزی و جنگ داخلی کنند ما دعوت به حفظ آرامش می کنیم.

العریض افزود: نباید به فتنه گران و تروریست ها اجازه بدهیم روند دموکراسی در تونس را به شکست سوق دهند و توطئه های خود را برای ناکام گذاشتن بهار عربی اجرا کنند.

وی افزود: یگان های امنیتی و نظامی به وظیفه خود در حفظ امنیت و دارایی های مردمی عمل می کنند و دستور داده‌ایم که نیروهای امنیتی برای شناسایی جنایتکاران و مجازات آنها بسیج شوند.

العریض گفت: دولت به وظیفه ملی خود در حفظ امنیت و پیگرد جنایتکاران ادامه خواهد داد.

جبهه مردمی، ائتلافی متشکل از حدود 10 تشکل ملی گرا و چپ گرا از جمله حزب محمد البراهمی به نافرمانی مدنی تا سقوط دولت دعوت کرده است.

انتهای پیام/ر

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول