اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

ریاست جمهوری تونس:

طراحان ترور البراهمی به دنبال سرایت تحولات مصر به تونس هستند/ ملت هوشیار باشد

ریاست جمهوری تونس ضمن محکوم کردن ترور البراهمی از نمایندگان مجلس ملی موسسان این کشور تاکید کرد: این جنایت توطئه‌ای برای برهم زدن ثبات و دموکراسی در تونس مشابه آن چیزی است که در مصر اتفاق افتاده است.

طراحان ترور البراهمی به دنبال سرایت تحولات مصر به تونس هستند/ ملت هوشیار باشد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، ریاست جمهوری تونس ترور امروز پنجشنبه محمد البراهمی نماینده مجلس ملی موسسان و دبیر کل جریان مردمی این کشور را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: ریاست جمهوری تونس این جنایت تروریستی شنیع را محکوم می‌کند که طراحان آن سالگرد عید جمهوری در تونس را تاریخ اجرای مقصود خود تعیین کرده بودند.

این بیانیه افزود: ترور البراهمی درست زمانی روی داد که مجلس ملی موسسان قصد داشت تاریخ برگزاری انتخابات و پایان مرحله انتقالی در این کشور را اعلام کند و در شرایطی که در کشور برادر، مصر شاهد تحولات خونبار پس از توقف روند تحول دموکراتیک هستیم، همه این‌ها بی تردید اهداف واقعی طراحان و مجریان این جنایت بزدلانه و قبیح را برملا می‌کند.

ریاست جمهوری تونس از مردم این کشور خواست در دامی که جنایتکاران با ارتکاب ترور البراهمی پهن کرده‌اند قرار نگیرند.

ریاست جمهوری تونس افزود: عاملان ترور البراهمی به دنبال به راه انداختن جنگ داخلی و خشونت در تونس هستند تا این مسائل جای توافق ملی و تحول صلح آمیز را بگیرد.

این بیانیه خطاب به طبقه سیاسی تونس نیز گفت: کسی که محمد البراهمی را هدف گلوله قرار داد قصد داشت همه روند دموکراسی را هدف بگیرد و کشور را در آتش فتنه فرو برد.

ریاست جمهوری تونس گفت: نیروهای فساد آینده کشور را هدف گرفته‌اند و بزرگترین ضربه‌ای که می‌تواند نقشه‌های فریبکارانه آنها را به هم بزند حفظ وحدت تونسی‌ها و امنیت و ثبات کشور است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول