اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نگرانی آمریکا از فراخوان السیسی برای تظاهرات در مصر

دولت آمریکا نگرانی خود را از فراخوان عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر برای برگزاری تظاهرات فردا جمعه در مناطق مختلف این کشور ابراز داشت.

نگرانی آمریکا از فراخوان السیسی برای تظاهرات در مصر

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت آمریکا در خصوص دعوت عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر برای برگزاری تظاهرات در فردا جمعه ابراز داشت و ترس خود را از وقوع اقدامات خشونت آمیز جدید در این کشور ابراز داشت.

جن بساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما بسیار نگران هستیم. نگرانیم که این امر به خشونت‌های جدیدی منجر شود.

وی همچنین درخصوص بروز درگیری‌هایی که هرگونه امکان برقراری آشتی در مصر را با مانع مواجه کند، ابراز نگرانی کرد.

عبدالفتاح السیسی در سخنرانی روز چهارشنبه خود گفت: باید همه مصری‌های شرافتمند روز جمعه به خیابان‌ها بیایند تا به من این اختیار را بدهند که با خشونت و ترور مقابله کنم.

گروه اخوان المسلمین مصر نیز در بیانیه‌ای خواستار برگزاری تظاهرات در فردا جمعه شده است و دعوت السیسی برای تظاهرات را به منزله "اعلام جنگ داخلی" دانسته است.

دولت آمریکا از تظاهرات کنندگان خواسته است که ماهیت مسالمت آمیز تظاهرات را حفظ کنند. واشنگتن همچنین تاکید کرده است که رهبران دوره انتقالی کشور مصر که بعد از عزل محمد مرسی رئیس جمهوری این کشور در سوم ژوئیه قدرت را به دست گرفتند باید روی برگزاری تظاهرات تمرکز کنند.

ارتش مصر محمد مرسی رئیس جمهوری  این کشور را اخیرا خلع کرد و دولتی انتقالی را تشکیل داد؛ امری که طرفداران مرسی آن را کودتا علیه مشروعیت خوانده و از آن موقع با برگزاری تظاهرات خواهان بازگشت مرسی هستند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول