اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ‌شیروان مطرح کرد

‌روند کند اجرای مصوبات سفر رهبری در شیروان / پروژه‌ها زودتر ‌به اتمام برسد

فرماندار شهرستان شیروان از روند کند اجرایی مصوبات سفر رهبری در شیروان انتقاد کرد و گفت: برخی طرح‌های سفر رهبری ‌به علت کمبود اعتبار ‌به کندی پیش می‌رود لذا این پروژه‌ها زودتر ‌به اتمام و نتیجه برسد.

‌روند کند اجرای مصوبات سفر رهبری در شیروان / پروژه‌ها زودتر ‌به اتمام برسد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان عبدالصمد صفرنژاد بعد از ظهر امروز در نشست شورای اداری این شهرستان، با تأکید بر اجرایی شدن مصوبات سفر مقام معظم رهبری در شیروان گفت: دستگاه‌های نظارتی استان با حساسیتی ویژه نحوه اجرای مصوبات این سفر را رصد و پیگیری کنند.

وی اظهار کرد: بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه تمام شهرستان شیروان باید در اولویت کاری تمام دستگاه‌های اداری شهرستان قرار گیرد و از تعریف پروژه‌های جدید خودداری شود.

 فرماندار شیروان از روند کند اجرایی مصوبات سفر رهبری در شیروان هم انتقاد کرد و اظهار داشت: برخی طرح‌های سفر رهبری در این شهرستان به علت کمبود اعتبار یا دلایل دیگر به کندی پیش می‌رود از این رو مسئولان امر باید نظارت بیشتری داشته باشند تا این پروژه‌ها زودتر ‌به اتمام و نتیجه برسد.

وی به آخرین وضعیت اجرای طرح‌های سفر رهبری در این شهرستان اشاره کرد و افزود: اکنون 20 طرح بیش از 50 درصد پیشرفت داشته‌اند و10 طرح نیز غیرفعال است و دو طرح هم کار اجرایی آن آغاز نشده است.

صفرنژاد، اصلاح و توسعه معابر، ارتقای دانشکده کشاورزی، اجرای طرح‌های هادی، بهسازی شبکه فرسوده اتوماسیون اداری، ساماندهی شبکه آب روستایی لوجلی و شرکت تعاونی صنایع دستی زنان عشایر را از جمله طرح‌های فعال سفر رهبری در شهرستان شیروان برشمرد.

فرماندار شیروان همچنین با انتقاد از حرکت وقیحانه اتحادیه اروپا مبنی بر قرار دادن حزب الله لبنان در  لیست سازمان‌های تروریستی  افزود:این اقدام انتحاری اتحادیه اروپا و قرار دادن نام شاخه نظام حزب الله در لیست گروه‌های تروریستی یک اقدام کاملاً جانبدارانه بود.

صفرنژاد تصریح کرد: شورای اداری شهرستان شیروان این اقدام اتحادیه اروپا را محکوم می‌کند و معتقد است که این اقدام هیچ تغییری در مبارزات حزب الله علیه رژیم صهیونیستی ایجاد نخواهد کرد و اقدامی که اتحادیه اروپا برای منافع رژیم صهیونیستی انجام داد .

وی با اشاره به بصیرت بالای امام خمینی(ره) در نامگذاری روز قدس، تصریح کرد: آحاد مردم باید همت کنند تا روز قدس امسال هر چه باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

نماینده عالی دولت در شیروان به جهاد مستمر برای آزادسازی قدس اشاره کرد و گفت: تفاوت بین جهاد برای آزاد سازی قدس با بقیه جهادها متفاوت است، چرا که جهادی که برای آزادی قدس صورت می‌پذیرد، مستمر است و هیچ راهی برای نشست و مذاکره و سازش در آن وجود ندارد.

امام جمعه شهرستان شیروان هم با تبریک فرارسیدن ولادت امام حسن مجتبی (ع)  پنجم مرداد سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه کشور را برشمرد و اظهار داشت: ملت ایران، پس از پیروزى انقلاب اسلامى به ارزش و اهمیت نماز جمعه و حساسیت این نهاد مقدس به خوبى پى برده و همواره حضور باشکوه و وحدت بخشی را در این میعادگاه داشته است.

حجت الاسلام حسین کوثری افزود: عبادات اسلامى به غیر از جهات روحى و معنوى دارای آثار سیاسى و اجتماعى هستند به ویژه آنچه که به صورت آشکار و گروهى با آداب ویژگیهاى خاص اجرا می‏شود و نماز جمعه یکى از این آیین‏‌هاى مقدس و باشکوه است.

وی نماز جمعه را مظهر شکوه اسلام و عظمت مسلمین، وحدت‌بخشِ و خنثی کننده تمام تفرقه‌افکنی‌های دشمنان دانست و بیان داشت: در خطبه نماز جمعه علاوه بر دعوت به تقوا مشکلات و مسائل مردم نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شیروان تصریح کرد: دشمنان اسلام همواره درصدد تفرقه‌افکنی و تضعیف مسلمانان هستند و شرکت مردم مسلمان در نماز جمعه موجب ناراحتی دشمنان می‌شود.

کوثری با اشاره به اینکه در نماز جمعه همه اقشار مردم اعم از فقیر و غنی شرکت می‌کنند در بیان اهمیت نماز جمعه تصریح کرد: نماز جمعه از صدر اسلام تاکنون بوده و یکی از اقدامات اولیه و مهم پیامبر اکرم (ص) برگزاری نماز جمعه بوده است.

به گزارش فارس، در این نشست همچنین از خدمات محمد محمدزاده معاون عمرانی فرمانداری شهرستان شیروان که اخیرا مسئولیت مدیرکل بودجه استانداری خراسان شمالی را عهده دار شده است قدردانی شد.

انتهای پیام/63002/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول