اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آسوشیتدپرس:

افشاگری‌های اسنودن باعث تغییر رفتار آمریکایی‌ها در اینترنت شده است

یک خبرگزاری آمریکایی از تغییر رفتار آمریکایی‌ها در اینترنت پس از افشاگری‌های ادوارد اسنودن خبر داد.

افشاگری‌های اسنودن باعث تغییر رفتار آمریکایی‌ها در اینترنت شده است

«در ایالت "لوئیزیانا" همسر یک کهنه سرباز آمریکایی انتشار مطالب در فیسبوک را کاهش داده و در اندیشه حذف کردن دوستان قدیمی‌اش است، چرا که نگران است گفتن لطیفه‌ای بی‌منظور روزی او را هدف تعقیب دولت قرار دهد.»

اینها بخش آغازین گزارشی از خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس است که در آن تغییر عادت‌های کاربران اینترنتی پس از افشاگری‌های اسنودن، پیمانکار اسبق آژانس امنیت ملی و  کارمند سازمان سیا بررسی شده است. این گزارش، در ادامه طی مصاحبه با شهروندان آمریکایی دغدغه‌های آنها را جویا شده است.

یک دانشجوی دانشگا در ایالت کالیفرنیا هم چت‌ها و ایمیل‌هایش را رمزگذاری کرده چون می‌گوید «سری که درد نمی‌کند را دستمال نمی‌بندند.»

یک وکیل در کانادا به نام «کریس بوشانگ» هم می‌گوید در محصولات اینترنتی که از آنها استفاده می‌کند تجدید نظر می‌کند تا از حفظ حریم خصوصی موکلانش مطمئن باشد.او می‌گوید: «چه کسی دوست دارد این حس را داشته باشد که زیر نظر  گرفته شده است؟»

خبرهای مربوط به افشای برنامه‌های جاسوسی آمریکا از سوابق تلفنی و سوابق جستجوی اینترنتی شهروندان به بحث‌هایی دامن زده‌اند که گستره آنها از تجاوز به حریم خصوصی افراد فراتر رفته است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس اکنون گزارش داده برخی از شهروندان آمریکایی در عادت‌های اینترنتی خود تغییر داده‌اند زیرا که جهان به هم متصل امروز در اذهان کاربران اکنون با پرسش‌هایی اساسی روبرو شده‌اند، مانند اینکه چقدر اطلاعات را باید در اینترنت به اشتراک گذاشت و چگونه باید به این کار مبادرت ورزید.

به نوشته آسوشیتدپرس: «بعضی‌ها می‌گویند قصد دارند اگر این برنامه‌ها گسترش داده شوند به اقدامات پیشگیرانه متوسل شوند. عده‌ای دیگر در حال بررسی فرستادن پیامی، هم به دولت و هم به شرکتهای اینترنتی گردآوری کننده اطلاعات فردی افراد هستند.»

دوئان موران، یکی از اهالی شهر الکساندریا، در ایالت ویرجینیا می‌گوید: «همه ما فکر می‌کنیم کسی علاقه‌ای به ما ندارد و [از نگاه دولت] مردمی ساده‌لوح هستیم. وقتی به شماره‌ها و سوابق تلفنی نگاه می‌کنی، واقعا حس تردید به شما دست می‌دهد.»

ماه گذشته ادوارد اسنودن با انتشار اسنادی افشا کرد آژانس امنیت ملی، در راستای بخشی از تلاشهایش برای آنچه مبارزه با تروریسم خوانده سوابق میلیون‌ها مکالمه تلفنی شهروندان آمریکایی را ثبت کرده است.

همچنین مشخص شد این سازمان آمریکایی در برنامه‌ای موسوم به «پریسم» از شرکت‌های اینترنتی اصلی خواسته است محتوای مفصل ارتباطات مردم اعم از ایمیل‌ها، چت‌های ویدئویی، تصاویر و غیره را تحویل دهد.

همسر خانم «موران»، که قبلا استخدام ارتش بوده از قبل هم با محدویت‌هایی برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی مواجه بود. اکنون خانم موران بار دیگر به لیست دوستانش در فیسبوک نگاه می‌کند تا ببیند چه کسی را باید حذف کند، زیرا مطمئن نیست هر کدام از دوستانش در این شبکه اجتماعی ممکن است در آینده چه کنند.

انتهای پیام/ص    

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول