اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

«اسنودن» احتمالاً چهارشنبه مجوز ورود به روسیه می‌گیرد

خدمات مهاجرت روسیه احتمالاً روز چهارشنبه هفته جاری، به مأمور سابق «سیا» که از برنامه جاسوسی آمریکا پرده برداشته بود و از یک ماه گذشته در ترانزیت فرودگاه مسکو آواره بود، مجوز ورود موقت به روسیه می‌دهد.

«اسنودن» احتمالاً چهارشنبه مجوز ورود به روسیه می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه «راشاتودی»، سرویس مهاجرت روسیه احتمالاً روز چهارشنبه هفته جاری به «ادوارد اسنودن» که از ماه گذشته میلادی در ترانزیت فرودگاه مسکو سرگردان است، مجوز ورود به روسیه می‌دهد.

اسنودن که از 23 ژوئن (2 تیرماه)، پس از عزیمت از «هنک‌کنگ»، در منطقه ترانزیت فرودگاه مسکو به سر می‌برد، هفته گذشته درخواست پناهندگی موقت در روسیه را مطرح کرد.

درخواست وی، چند هفته پس از آن مطرح شد که اسنودن به دنبال راهی برای ترک مسکو بود و قصد داشت بتواند از این کشور به کشور دیگری سفر کرده و در آنجا اقامت بگیرد زیرا آمریکا گذرنامه او را باطل کرده است.

بر اساس گزارش «آناتولی کوچرنا» وکیل روسی اسنودن، مقامات مهاجرت روسیه برای ارزیابی‌های اولیه درخواست پناهندگی، به یک هفته زمان نیاز دارند و احتمالاً اسنودن اسناد موقت برای ورود به روسیه را دریافت می‌کند.

راشاتودی گزارش کرد: وقتی که این اسناد به دست اسنودن برسد، از خانه موقت خود در فرودگاه مسکو آزاد خواهد شد و می‌تواند آزادانه در روسیه به سر ببرد.

بر اساس این گزارش، پذیرش یا رد درخواست نهایی پناهندگی اسنودن به سه ماه زمان نیاز دارد، اگر به اسنودن پناهندگی داده شود، در اینصورت اسنودن می‌تواند برای یک سال در روسیه زندگی کند یا اینکه سالانه پناهندگی او تمدید می‌شود اما اگر سرویس‌های مهاجرت روسیه درخواست پناهندگی او را رد کنند، درخواست اسنودن در دادگاه بررسی خواهد شد.

پیشتر کوچرنا اعلام کرده بود که اسنودن احتمالاً تصمیم می‌گیرد که شهروند دائم روسیه شود تا اینکه در این کشور بماند و به دنبال فرصت برای پناهنده شدن در کشورهای دیگر باشد.

«ادوارد اسنودن»، پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا بیش از یک ماه پیش در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «گاردین» از برنامه جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا تحت عنوان «پریسم» پرده برداشت و گفت که نهادهای امنیتی آمریکا از جمله «اف بی آی» و سازمان امنیت ملی آمریکا از تماس‌های تلفنی شهروندان آمریکایی و همچنین ارتباطات اینترنتی شهروندان آمریکایی و شهروندان کشورهای دیگر جاسوسی می‌کند.

این مسئله جنجال بزرگی به پا کرد و منجر شد تا آمریکا خواستار استرداد اسنودن به واشنگتن برای محاکمه وی شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول