اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پافشاری عباس بر ۲ موضوع اساسی در پیشنهادات «جان کری»

مسئولان فلسطینی گزارش دادند رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین منتظر پاسخ رژیم صهیونیستی به پیشنهاداتی است که وزیر خارجه آمریکا برای از سرگیری مذاکرات سازش ارائه کرده است.

پافشاری عباس بر ۲ موضوع اساسی در پیشنهادات «جان کری»

به گزارش خبرگزاری فارس، یک مسئول عالی‌رتبه فلسطینی در مصاحبه با روزنامه الحیات گفت که «محمود عباس» منتظر پاسخ تل‌آویو به پیشنهادات «جان کری» است و «صائب عریقات» مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان پیش از دریافت پاسخ مثبت اسرائیل درباره مرزها و اسرا هرگز به واشنگتن نخواهد رفت.

وی افزود که عباس منتظر دریافت پاسخ مشخص از اسرائیل درباره دو موضوع اساسی در پیشنهادات کری است: نخست مذاکره بر اساس مرزهای سال 1967 و دوم موافقت دولت اسرائیل با آزادی همه اسرای بازداشتی ماقبل توافقنامه اسلو که تعداد آنها 104 نفر است.

وی اظهار داشت که عباس هیئتی متشکل از عریقات و «محمد اشتیه» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح برای سفر به واشنگتن و دیدار با هیئت اسرائیلی متشکل از «زیپی لیونی» وزیر دادگستری و «اسحاق مولخو» رئیس دفتر نخست‌وزیر اسرائیل تشکیل داده است.

این در حالی است که برخی رسانه‌های خبری رژیم صهیونیستی گزارش دادند که این رژیم تصمیم دارد 82 نفر از اسرای بازداشتی ماقبل اسلو را آزاد نماید و با آزادی 24 نفر دیگر که دارای شناسنامه اسرائیلی هستند، مخالفت می‌کند که 14 نفر از آنها از فلسطینیان اراضی 48 و 8 نفر نیز از اسرای قدس شرقی است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول