اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حمایت اتحادیه عرب از تصمیم عباس برای بازگشت به مذاکرات سازش

اتحادیه عرب حمایت خود از موضع تشکیلات خودگردان در خصوص اعلامیه وزیر خارجه آمریکا مبنی بر دستیابی به توافقی برای ازسرگیری مذاکرات سازش را اعلام کرد.

حمایت اتحادیه عرب از تصمیم عباس برای بازگشت به مذاکرات سازش

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری سما، «محمد صبیح» معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی عربی گفت که اتحادیه عرب شبکه امن سیاسی برای حمایت از طرف فلسطینی در صورت تصمیم آن برای بازگشت به مذاکرات سازش تشکیل خواهد داد.

وی افزود که خیلی‌ها در دولت اسرائیل طرح صلح عربی را نمی‌خواهند و اتحادیه عرب نیز موضع اسرائیل را دنبال می‌کند تا آنگونه که اسرائیل می‌خواهد مذاکرات تنها برای مذاکرات و حرکت در دور باطل نباشد زیرا احتمال دارد این آخرین فرصت برای احیای مذاکرات صلح باشد.

وی تصریح کرد که اتحادیه عرب نسبت به نیت اسرائیل تردید دارد و تنها به جنبه مثبت تحرکات وزیر خارجه آمریکا توجه داشته و به طور دقیق مواضع اسرائیل را زیرنظر دارد همچنانکه بی‌اعتمادی اتحادیه عرب به طرف اسرائیلی به چند سال قبل بازمی‌گردد.

وی همچنین گفت که موضع اتحادیه عرب در رابطه با روند سازش در خاورمیانه بر طرح صلح عربی که در سال 2002 در سطح سران عرب در بیروت تصویب شد، متکی است.

صبیح در ادامه بر ضرورت تحقق چند خواسته به منظور موفقیت مذاکرات آینده تاکید کرد که عبارتند از: تشکیل دولت فلسطین در مرزهای سال 1967، تبادل محدود و برابر اراضی بین دو دولت و اینکه اسرائیل قبول کند که مذاکرات بر سر مرزهای 4 ژوئن و بر اساس جدول زمانی مشخص باشد تا تجربه سال‌های گذشته تکرار نشود و علاوه بر آن مذاکرات بر اساس مرجعیت مشخص و روشن باشد و تعدادی از اسرا به خصوص اسرای ماقبل توافقنامه اسلو آزاد شوند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول