اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کری: همه دولت‌ها باید اقداماتی را برای مهار فعالیت‌های حزب‌الله صورت دهند

وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای ضمن استقبال از اقدام اتحادیه اروپا در قرار دادن شاخه نظامی «حزب‌الله» در لیست گروه‌های تروریستی تصریح کرد که دولت‌های دیگر هم باید گام‌هایی را برای مهار فعالیت‌های حزب‌الله صورت دهند.

کری: همه دولت‌ها باید اقداماتی را برای مهار فعالیت‌های حزب‌الله صورت دهند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی «عاروتص شوع»، «جان کری» روز دوشنبه، در بیانیه‌ای تصمیم اتحادیه اروپا برای قرار دادن شاخه نظامی «حزب الله» در لیست گروههای تروریستی را مورد استقبال قرار داد.

وی مدعی شد: اتحادیه اروپا با این اقدام امروز خود، یک پیام محکم به حزب الله فرستاد که این جنبش نمی‌تواند بدون مجازات هر اقدامی را که می‌خواهد انجام دهد و پیامدهایی برای اقدامات این جنبش از جمله حمله مرگبار سال گذشته آنها در «بورگاس» بلغارستان، و همچنین طرح توطئه مشابه حمله در قبرس، وجود دارد.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: این عنوان (تروریست)، تأثیر چشمگیری بر توانایی حزب‌الله برای عملکرد آزادانه آنها در اروپا خواهد گذاشت و مقامات اجرای قانون اروپا را قادر می‌کند تا با جمع‌آوری کمک‌های مالی برای حزب‌الله، فعالیت‌های لجستیکی و توطئه‌های تروریستی این جنبش در خاک اروپا مقابله کند.

وی مدعی شد: از آنجایی که حزب‌الله حمایت خود از رژیم ظالمانه اسد را گسترش داده است و و تلاش می‌کند دسترسی جهانی از طریق مشارکت فزاینده در طرح‌های بین‌المللی و توطئه‌های تروریستی در سراسر جهان را گسترش دهد، شمار رو به رشدی از دولت‌ها حزب‌الله را بعنوان یک سازمان تروریستی مخرب و خطرناک به رسمیت می‌شناسند.

کری توصیه کرد: ما از دولت‌ها می‌خواهیم تا اقدام اتحادیه اروپا را ادامه دهند و گام‌هایی را برای مهار فعالیت‌های تروریستی و جنایی حزب‌الله برداریم.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول