اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وکلای بحرینی تاکید کردند

انفجار الرفاع؛ بهانه آل‌خلیفه برای سرکوب مخالفان/ محاکمه‌ها سیاسی است

چهار وکیل بحرینی در بیانیه‌ای تاکید کردند رژیم بحرین با به راه انداختن حملات تبلیغاتی و رسانه‌ای از انفجار اخیر در منطقه الرفاع به عنوان بهانه ای برای خاموش کردن صدای معترضان و مخالفان استفاده می‌کند.

انفجار الرفاع؛ بهانه آل‌خلیفه برای سرکوب مخالفان/ محاکمه‌ها سیاسی است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مجله الجزیره العربیه، در بیانیه مشترک حسن رضی، جلیلة السید، محمد التاجر وعبدالله الشملاوی درباره روند امور مربوط به حادثه انفجار در منطقه الرفاع و حملات تبلیغاتی رو به افزایش برخی مسئولان و جریان های سیاسی علیه جمعیت وفاق ملی اسلامی مخالف و رهبران آن و برخی مراجع دینی آمده است:

تداوم حمله سنگین برای لطمه زدن به وجهه چهره های سرشناس سیاسی و دینی و افزایش اتهام زنی به آنها با اهداف سیاسی با هدف جلوگیری از نقش آفرینی آنها در عرصه سیاسی و عمومی صورت می گیرد.

این بیانیه افزود: این اتهام زنی ها حتی پیش از اینکه دادگاه رای خود را صادر کند؛ مطرح شده است و این امر گواه آن است که هرگونه محاکمه هر یک از افراد در پرونده این انفجار محاکمه ای اساسا با اهداف سیاسی است که تنها هدف آن ساکت کردن صدای مخالفان از طریق زندانی کردن بیشتر آنها در زندان هایی است که مملو از رهبران مخالف و فعالان مدنی و حقوق بشری است؛ کسانی که با انگیزه های سیاسی محاکمه شده و همچنان می شوند.

مسئولان رژیم بحرین در پی انفجار یک دستگاه خودرو با سیلندر گاز در پارکینگ مسجدی در منطقه الرفاع در چهارشنبه گذشته موجی تبلیغاتی و رسانه ای را علیه مخالفان به راه انداخته و به آنها اتهام زنی می کنند.

مخالفان بحرینی این انفجار را مشکوک دانسته و ضمن محکوم کردن آن خواستار تحقیقات مستقل درباره آن شده اند.

این مخالفان و برخی از ناظران معتقدند که رژیم بحرین با اینگونه حوادث امنیتی بدنبال بهانه و دستاویز به منظور امنیتی تر کردن فضای کشور جهت سرکوب بیشتر مخالفان است بویژه که آنها قصد دارند 14 اوت آینده برای برگزاری تظاهرات گسترده به خیابانها بیایند.

مردم بحرین از فوریه سال 2011میلادی اعتراضات مسالمت آمیز گسترده خود علیه رژیم آل خلیفه را آغاز کرده اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول