اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تعرض به 5 مسجد و یورش به خانه بحرینی‌ها/زخمی شدن 8 نفر با گلوله‌های ساچمه‌ای

منابع بحرینی از تعرض به پنج مسجد در بحرین و یورش به خانه‌ها و زخمی شدن هشت شهروند این کشور با گلوله‌های ساچمه‌ای خبر دادند.

تعرض به 5 مسجد و یورش به خانه بحرینی‌ها/زخمی شدن 8 نفر با گلوله‌های ساچمه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه الوسط بحرین، یوسف المحافظه عضو مرکز حقوق بشر بحرین گفت: هشت نفر بر اثر استفاده نیروهای رژیم بحرین از گلوله های ساچمه ای در دو منطقه السهله و ابوصیبع زخمی شدند.

وی همچنین از حمله به خودروهای ساکنان منطقه العکر و شکسته شدن شیشه های آنها و شلیک گاز اشک آور به منطقه دمستان و مناطق دیگر نظیر کرباباد و کرانه خبر دادند.

المحافظه گفت: یک گلوله گاز اشک آور نیز به خانه یکی خانواده در منطقه عذاری اصابت کرد و باعث ایجاد خفگی در اعضای این خانواده شد.

وی تصریح کرد: شماری از اهالی منطقه ستره نیز تظاهرات مسالمت آمیزی را برای همبستگی با فعالان حقوق بشر زندانی برگزار کردند و خواستار آزادی آنها شدند.

برخی تظاهرات ها نیز بدون دخالت پلیس برگزار شد و برخوردهایی امنیتی نیز در برخی دیگر از مناطق روی داد.

به گفته المحافظه، نیروهای امنیتی همچنین به خانه های مردم در مناطق العکر، سترة، سماهیج، سار، بنی جمرة، جدحفص، بوری و عالی یورش بردند.

در همین حال، شیخ میثم سلمان مسئول بخش آزادیهای دینی در دیده بان حقوق بشر بحرین اعلام کرد که از چهارشنبه گذشته درپی خبر وزارت کشور بحرین درخصوص انفجار خودرو در پارکینگ یکی از مساجد منطقه الرفاع، به پنج مسجد تعرض شده است.

وی گفت که در این مدت به سمت دو مسجد امام صادق (ع) در منطقه سلماباد و امام باقر (ع) در البربوره در منطقه النویدرات تیراندازی شده است.

شیخ میثم سلمان افزود: مسجد شیخ امیر محمد البربغی نیز هدف تخریب قرار گرفت و روی دیوارهای آن مطالبی با رنگ و بوی طائفه ای نوشته شد.

این امر باوجود حضور گشتی نیروهای امنیتی در محل صورت گرفت.

به گفته وی، مسجد شیخ فاضل العصفری در منطقه البلاد القدیم نیز پنجشنبه گذشته هدف عملیات خرابکاری قرار گرفت و مسجد شیخ حماد در منطقه المقشع نیز ساعات پایانی روز جمعه هدف دو گلوله گاز اشک آور قرار گرفت.

در همین حال، حسینیه انصار العداله نیز روز شنبه گذشته در جریان برگزاری مراسم دینی، هدف شلیک گلوله های حاوی گازهای خفه کننده قرار گرفت که باعث بروز خفگی در بین دهها شهروند بویژه کودکان و سالخوردگان شد.

خبر دیگر از بحرین حاکی است که درپی وقوع انفجار خودرو در پارکینگ یک مسجد در منطقه الرفاع در چهارشنبه گذشته، وزارت کشور بحرین اعلام کرد که سه فرد مظنون را دستگیر و همراه با اعترافاتشان به دادستانی کل ارجاع داده است و تحقیقات از بقیه مظنونان برای تحویل آنها به دادگاه جریان دارد.

وزارت کشور بحرین چهارشنبه گذشته از انفجار یک خودرو با استفاده از سیلندر گاز در پارکینگ یک مسجد در منطقه الرفاع خبر داد که مخالفان این انفجار را مشکوک دانسته و آن را محکوم و خواستار تحقیقات مستقل در این باره شدند.

مخالفان بحرینی و برخی ناظران معتقدند که رژیم بحرین با اینگونه اقدامات می خواهد فضا را امنیتی کرده و بهانه را برای سرکوب شدیدتر اعتراضات مردمی مهیا کند.

بحرین از دو سال پیش شاهد اعتراضات گسترده مردمی برای دستیابی به دموکراسی و برقراری عدالت اجتماعی و تغییر ساختار سیاسی است که با موج سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی عربستان روبرو شده است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول