اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار گلشن خبر داد

آماده‌سازی گلشن برای ایجاد شهری الکترونیک

شهردار گلشن از آماده‌سازی و تهیه زیرساخت‌های لازم در امر شهر الکترونیک و خدمت رسانی به شهروندان براساس قابلیت‌های این حوزه خبر داد.

آماده‌سازی گلشن برای ایجاد شهری الکترونیک

مهدی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: از مهم‌ترین نقاط ضعف در مدیریت شهری در کشور عدم اهتمام مدیران لازم در حوزه فرهنگی است.

وی تاکید کرد: به منظور رفع این نقطه ضعف در بدنه برنامه ریزی مدیریت شهری، باید تلاش و کار فرهنگی بیشتری را انجام پذیرد و این خود نیازمند بودجه و زمان بیشتراست.

*کار فرهنگی بر هر امری اولویت دارد

شهردار گلشن بیان کرد: متاسفانه در کشور اقدامات فرهنگی در حد و شان شهروندان نیست و این نگاه غلط صرف عمرانی و ساخت و سازی در شهرداری‌ها باید تغییر کند. 

وی با تاکید بر اینکه شهرداران باید به این نکته توجه کافی و وافی داشته باشند که انجام هرگونه کار عمرانی، چنانچه فرهنگ ساخته نشده باشد، بی‌نتیجه خواهد بود.

رضایی از اولویت و اهمیت کار فرهنگی در راس تدوین برنامه‌های شهرداری‌ها گفت و رسیدگی به امور اجتماعی و تشکیل بهترین ساختار اجتماعی شهر را از مهم‌ترین وظایف شهرداری‌ها دانست.

*تدوین برنامه‌های شهر گلشن با محوریت یک شهر سالم

وی با بیان اینکه شهرداری گلشن با وجود قدمت اندک خود نسبت به دیگر شهرداری‌های استان، از قابل قبول بودن میانگین سطح تحصیلات کارکنان برخوردار است، اظهار کرد: حداقل مدرک تحصیل کارکنان کارشناسی است و در این زمینه همه کارکنان از آموزش‌های ضمن خدمت بهره لازم برده‌اند.

شهردار گلشن از ظرفیت بالفعل موجود در این شهر در زمینه پرورش عالمان و نخبگان علمی به جامعه خبر داد و افزود: شهرداری گلشن درصدد برآمده است که بتواند حداکثر بهره و استفاده را از ظرفیت ببرد و در حوزه‌های مختلف از جمله ارتباط مستمر و موثر با جامعه دانشگاهی در تدوین برنامه پنج ساله این شهر با محوریت شهر گلشن یک شهر سالم است.

*تحقق همه پروژه‌ها وعده داده شده در کوتاه‌ترین زمان

وی تصریح کرد: در مدت عمر دو ساله شکل گیری شهرداری گلشن برای خدمت رسانی تا به امروز، به همه قول و قرارهای عمرانی - فرهنگی و اجتماعی خود جامه عمل پوشانده‌ایم و هیچگونه پروژه و طرحی بر زمین نمانده است.

رضایی اضافه کرد: از نقاط قوت شهرداری گلشن در مسیر خدمت رسانی خود به شهروندان گلشنی، درزمینه عمرانی و انجام پروژه‌ها و طرح‌ها را تکمیل و بهره‌برداری آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن دانست و بیان کرد: همراهی مردم با شهرداری گلشن در امور مختلف از منظر حمایتی و همکاری تمام عیار بوده است.

وی حق و لیاقت مردم گلشن را بهترین‌ها در امور و خدمات شهری دانست و تاکید کرد: داشتن یک شهر سالم یک شهر خوب در شان این مردم است.

*در حوزه شهروند الکترونیک برنامه داریم

شهردار گلشن از اهمیت دادن سیاست‌های شهرداری در راستای تحقق شهر الکترونیک و شهروندان الکترونیک خبر داد و گفت: شهرداری گلشن نیز برطبق رسالت خویش در این راستا اقدام‌های خوبی انجام داده است و سایتی با قابلیت‌ها و پورتال‌های خوبی طراحی شده است.

وی در ادامه از آماده سازی و تهیه زیرساخت‌های لازم در امر شهر الکترونیک و خدمت رسانی به شهروندان براساس قابلیت‌های این حوزه گفت و اظهار کرد: این حوزه عزمی جدی‌تر و تلاشی بیشتر را می‌طلبد و با ایجاد زیرساخت‌های مناسب و قابل قبول در حد استانداردهای جهانی، روند خدمت رسانی را به شهروندان تسهیل کرده و از اتلاف انرژی و وقت مردم و مسئولان جلوگیری نماییم.

گلشن حتی بدون کلانتری بیشترین امینت اجتماعی را دارد

رضایی با بیان اینکه گلشن هیچ گونه کلانتری نداشته است و با وجود عدم وجود کلانتری در این شهر، طبق گزارشات و آمارهای رسمی در بالاترین سطح امنیت اجتماعی قرار دارد، ادامه داد: این نشان از فرهنگ بالای شهروندان است.

وی دلیل این نقطه قوت شهر گلشن در مباحث امنیت اجتماعی را اقدامات انجام شده در امر فرهنگ سازی ابراز کرد و گفت: عدم بیکاری جوانان در این شهر از دیگر نقاط قوت این شهر است که سبب بوجود آمدن این امنیت در شهر شده است.

*مدیریت صحیح منابع نیاز امروز کشور

شهردار گلشن آب و خاک این سرزمین را مستعد و دارای ظرفیت هر نوع کار و اقدامی دانست و افزود: اما مهم‌ترین نیاز امروز کشور را جهت تحقق این امر مدیریت صحیح منابع اعلام کرد.

وی گفت: ایجاد یک شهر ایمن و آباد رسالت یک شهردار وظیفه شناس است، شهردارها باید با انجام اقدامات لازم در حوزه مدیرت شهری، عمرانی، سلامت، بخش مهم کشاورزی و صنعت رفاه حال شهروندان خود را تامین کنند.

رضایی که در سابقه اجرایی خود مسئول رسیدگی به امور عمرانی در شهرداری فولادشهر بوده و چند سالی مدیرعاملی یک شرکت عمرانی را بر عهده داشته از خدمت رسانی‌های خود در شهر گلشن در بحث مسائل عمرانی صورت گرفته این چنین اضافه کرد: ایجاد سه پارک کودک با استانداردهای لازم در سطح شهر، جدول گذاری خیابان آزادگان و خیابان امام حسین(ع)، ایجاد مبلمان شهری قابل قبول در شهر و نامگذاری کوچه‌ها و معابر از دیگر اقداماتی بوده که در این شهر انجام شده است.

انتهای پیام/63001/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول