اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حفاظت محیط زیست استان اصفهان:

زمینه توسعه گردشگری با احیای تالاب گاوخونی فراهم می‌شود

معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: احیای تالاب بین‌المللی گاوخونی یکی از مهم‌ترین راهکار‌های اجرایی برای توسعه صنعت گردشگری و ایجاد درآمد‌زایی برای استان اصفهان به شمار می‌رود.

زمینه توسعه گردشگری با احیای تالاب گاوخونی فراهم می‌شود

مهدی انصاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به ضرورت احیای تالاب گاوخونی اصفهان اظهار کرد: احیای تالاب گاوخونی مزایای بسیاری برای استان اصفهان دارد و مسئولان باید برای احیای این تالاب بین‌المللی چاره‌اندیشی کنند.

وی اضافه کرد: اعمال یک مدیریت یکپارچه بر روی رودخانه زاینده‌رود به منظور احیای تالاب گاوخونی ضرورت دارد و با تحقق این موضوع از بروز بسیاری از آسیب‌های ناشی از خشکسالی تالاب بین‌المللی گاوخونی جلوگیری می‌شود.

معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست استان اصفهان با تاکید بر اینکه تقویت رودخانه زاینده‌رود نقش مؤثری در راستای احیای تالاب گاوخونی دارد، تصریح کرد: احیای تالاب بین‌المللی گاوخونی یکی از مهم‌ترین راهکار‌های اجرایی برای توسعه صنعت گردشگری و ایجاد درآمد‌زایی برای استان اصفهان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیاری در تالاب گاوخونی اصفهان وجود دارد، اما با خشکسالی این تالاب مسئولان از وجود این ظرفیت‌ها غافل شده‌اند، ادامه داد: رعایت حق‌آبه زیست محیطی سبب احیای این تالاب می‌شود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید حق‌آبه زیست محیطی مورد نیاز برای احیای تالاب گاوخونی اصفهان را در نظر بگیرند.

انصاری با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته تنوع زیستی در این تالاب وجود داشته است، تاکید کرد: اما در حال حاضر تنوع‌های زیست محیطی موجود در عرصه تالاب بین‌المللی گاوخونی به دلیل خشکسالی‌های این تالاب به مناطق دیگر مهاجرت کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه حفاظت محیط زیست به دلیل نبود آب در رودخانه زاینده‌رود نمی‌تواند اقدامی برای احیای تالاب بین‌المللی گاوخونی انجام بدهد، افزود: رودخانه زاینده‌رود باید مدیریت شود تا حق‌آبه زیست محیطی مورد نیاز برای احیای این تالاب نیز اختصاص داده شود.

معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: البته در صورت مدیریت رودخانه زاینده‌رود، مسئولان باید جاری شدن آب در تالاب گاوخونی را تضمین کنند.

انتهای پیام/63004/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول