اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

برای فرار از فشارهای داخلی و خارجی

رژیم بحرین کمیسیون «حقوق زندانیان و بازداشت شدگان» تشکیل می‌دهد

رژیم بحرین که از مدتها پیش به خاطر موارد متعدد اثبات شده شکنجه زندانیان و معترضان بازداشت شده زیر فشار گسترده داخلی و خارجی قرار دارد، برای فرار از این فشارها کمیسیونی را با نام «حقوق زندانیان و بازداشت شدگان» تشکیل می دهد.

رژیم بحرین کمیسیون «حقوق زندانیان و بازداشت شدگان» تشکیل می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه الوسط بحرین، دولت بحرین در جلسه خود تشکیل کمیسیون حقوق زندانیان و بازداشت شدگان را برای به گفته خود نظارت بر زندانها و مراکز بازداشت تصویب کرد.

رژیم بحرین هدف از تشکیل کمیسیون را تحقیقات درباره اوضاع و نوع برخورد با زندانیان و بازداشت شدگان به منظور تضمین شکنجه نشدن یا عدم بدرفتاری یا اهانت با آنها توصیف کرده است.

رژیم آل خلیفه مدعی شده است که ماموریت این کمیسیون آزادانه، بی طرفانه، شفاف و کاملا مستقل خواهد بود و در تشکیل این کمیسیون استقلال اعضا وجود خواهد داشت و آنها نماینده طیف ها و گرایش های مختلف بحرین خواهد بود.

رژیم بحرین بویژه از فوریه سال 2011 میلادی با شروع اعتراضات مردمی در این کشور شمار زیادی را بازداشت کرده است که براساس اسناد و مدارک ارایه شده تعدادی از این بازداشت شدگان شکنجه و مورد بدرفتاری و شکنجه قرار گرفته اند.

این امر باعث خشم مردم و شخصیت های دینی و سیاسی مخالف و نهادهای حقوق بشری داخلی و خارجی شده است و همین امر رژیم را برآن داشته است تا با تشکیل این نهادی صوری در تلاش برای فرار از زیر این فشارها برآید.

رژیم بحرین در پی شهید و زخمی شدن صدها نفر از سال 2011 میلادی دراین کشور نیز کمیته ای را تحت عنوان "کمیته حقیقت یاب مستقل" تشکیل داد که انتصابی بود و حتی بسیاری از توصیه های همین کمیته انتصابی نیز در نهایت امر اجرایی نشد.

اخیرا یک نوار ویدئوی فاش شد که در آن نخست وزیر بحرین از یکی از افسران شکنجه کننده تعدادی از پرسنل پزشکی بحرینی به دلیل کمک به تظاهرات کنندگان زخمی، حمایت می کند و می گوید که قانون برای تو اجرا نمی شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول