اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

پرداخت تسهیلات به 200 هزار واحد بافت فرسوده / آغاز پرداخت تسهیلات 300 میلیون ریالی

معاون وزیر راه و شهرسازی از بازسازی و نوسازی 200 هزار واحد مسکونی بافت فرسوده در کشور خبر داد.

پرداخت تسهیلات به 200 هزار واحد بافت فرسوده / آغاز پرداخت تسهیلات 300 میلیون ریالی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مجید کیان‌پور ظهر امروز در جلسه‌ای با حضور نماینده مجلس، مدیران استان و جمعی از انبوه‌سازان کردستان در سنندج اظهار کرد: برنامه بازسازی و نوسازی بافت فرسوده در سال‌جاری در کشور 200 هزار واحد مسکونی است.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات 30 میلیون تومانی نوسازی بافت فرسوده از سوی بانک‌های عامل در سراسر کشور آغاز شده است، خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات از ابتدای سال‌جاری توسط بانک‌های ملی، ملت، سپه، صادرات، تجارت، رفاه و مسکن در حال انجام است.

کیان‌پور با اشاره به افزایش سقف تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده، سرعت دادن به بازسازی و نوسازی این بافت‌ها را از مهم‌ترین اهداف این کار دانست و تصریح کرد:‌ به هر میزان که در کشور متقاضی نوسازی و بازسازی مسکن در بافت فرسوده باشد تسهیلات بانکی اعطا می‌شود.

وی در ادامه بر تجمیع پلاک‌های ریزدانه در بافت‌های فرسوده و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به ویژه توان انبوه‌سازان استان تاکید کرد و گفت: در خصوص نوسازی بافت‌های فرسوده دو محله سرتپوله و پشت بازار هرآنچه اراضی سرمایه که در آن وجود دارد به عنوان پروژه‌‌های مشارکتی با هماهنگی و همکاری مدیریت استان تا سه ماهه آینده تعیین تکلیف شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت انبوه‌سازان استان بعد از طی فرایند مرحله اجرای این پروژه‌ها در کوتاهترین زمان آغاز شود.

کیان‌پور گفت: در حال حاضر بستر ساخت بیش از 500 واحد مسکونی دیگر در سنندج وجود دارد که اراضی سرمایه‌ای بهاران با ظرفیت 340 واحد و مابقی اراضی بافت‌های فرسوده شهر نیز ظرفیت ساخت 150 واحد را دارند.

وی در مورد سکونتگاه‌های غیر رسمی نیز با بیان اینکه ساخت واحدهای مسکونی خارج از چارچوب طرح جامع و طرح تفصیلی منجر به افزایش سکونتگاه‌های غیر رسمی در برخی از شهرهای کردستان شده است، افزود: برای جلوگیری از این روند که با سرعت قابل توجهی در حال پیشروی است نیاز به یک مدیریت شهری دقیق و تلاش مضاعف شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها می‌طلبد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ایجاد واحدهای مسکونی برای جلوگیری از افزایش سکونتگاه‌های غیر رسمی با توجه به اراضی موجود در مرکز شهر را ضروری دانست و تصریح کرد: باید در کوتاهترین زمان چاره اندیشی و برنامه‌ریزی درستی در این راستا صورت بگیرد.

کیان‌پور خاطرنشان کرد: ستاد توانمندسازی استان و فرمانداری‌ها باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق مانع از افزایش سکونتگاه‌های غیر رسمی جلوگیری کنند.

وی افزود: جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز از مهم‌ترین وظایف شهرداری‌ها است لذا اعضای شورای شهر نیز باید ضمن تلاش برای ایجاد امکانات رفاهی در این گونه مناطق باید جلوگیری از ضربه زدن به منابع زیست محیطی، اراضی کشاورزی و باغی که در اطراف شهرها ریه حیاتی به شمار می‌روند نیز توجه داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: از سال 83 کار مطالعاتی بر روی سکونتگاه‌های غیر رسمی در کشور آغاز و پنج شهر از جمله سنندج به عنوان پایلوت در نظر گرفته شد که بیش از 20 پروژه با کاربری‌های مختلف و با تامین اعتبارات در آنها اجرا شده است.

وی بیان کرد: اجرای این پروژه‌ها هر چند اقدامی ارزشمند بود، اما نمی‌توان ادعا کرد که مشکلات را به صورت کامل برطرف کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از اختصاص اعتبار برا دو پروژه دیگر در سکونتگاه‌های غیر رسمی سنندج خبر داد و ابراز امیدواری کرد؛ با تصویب چهار پروژه دیگر از منابع استانی شاهد رفع برخی از مشکلات در این مناطق باشیم.

کیان‌پور از اختصاص 1.5 میلیارد اعتبار برای اجرای این دو پروژه خبر داد و افزود: این دو پروژه که احتمالا یک مکان آموزشی و یک مرکز درمانی است بعد از انجام مطالعات لازم وارد فاز اجرا می‌شود.

وی از اختصاص 2 میلیارد تومان اعتبار به بافت فرسوده سنندج خبر داد و بیان داشت: رفع و ساماندهی موضع بافت‌های فرسوده نیازمند تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: نوسازی بافت فرسوده کاری منحصر به فرد است که تنها مربوط به یک دستگاه نیست و تمام دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری باید با جدیت در این راستا ورود و انجام وظیفه کند.

وی در نظر گرفتن تشویقات ویژه برای کسانی که در بحث بافت‌های فرسوده سرمایه‌گذاری می‌کنند را ضروری دانست و بیان کرد: مطالعات طرح بهسازی و نوسازی شهر سنندج انجام شده و امیدواریم با تلاش دوستان در کوتاهترین زمان شاهد اجرای آن باشیم.

کیان‌پور در مورد ایجاد پارک‌های طبقاتی در محل دخانیات شهر سنندج نیز اظهار کرد:‌ با مقامات ذیربط در این راستا در مرکز مکاتبات و جلساتی را برگزار خواهیم کرد و در آینده نزدیک تصمیمات لازم را برای ایجاد یک پارکینگ سه طبقه و سه طبقه مرکز تجاری در این مکان که می‌توان نقش مهمی در توسعه حمل و نقل و بازگشایی گره ترافیک این شهر باشد گرفته خواهد شد.

وی از برنامه‌ریزی برای برگزاری یک همایش یک روزه با حضور شوراهای شهر و شهردارهای در استان خبر داد و افزود: برگزاری این همایش و بیان مشکلات و ایده‌ها در آن می‌تواند مسیر حرکتی را به بهترین شکل برای رفع مشکلات و توسعه شهرها در استان به وجود آورد.

انتهای پیام/79002/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول