اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از اول مردادماه آغاز می‌شود

پرداخت عوارض خودرو در دفاتر پیش‌خوان دولت در زنجان

پرداخت عوارض خودرو از فردا، اول مردادماه در دفاتر پیش‌خوان دولت در زنجان قابل پرداخت خواهد بود.

پرداخت عوارض خودرو در دفاتر پیش‌خوان دولت در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، شهرداری زنجان در راستای تسریع و تسهیل در پرداخت عوارض خودرو در حال واگذاری سامانه پرداخت عوارض خودرو به دفاتر پیشخوان دولت است که در یکی از دفاتر به صورت پایلوت و به طور موفقیت‌آمیز اجرا شده است.

از 32 دفاتر در سطح استان زنجان، این بستر در 17 دفتر سطح شهر زنجان آماده شده است که در حال حاضر 15 دفتر فعال هستند.

این روش به کاهش مراجعات ارباب رجوع به شهرداری، کاهش نیروی کاری در حوزه شهرداری، صرفه‌جویی در وقت و رفت و آمد ارباب رجوع، همچنین سودآوری برای دفاتر و شهرداری منجر خواهد شد. همچنین برای تسریع و تسهیل روند پرداخت عوارض توسط شهروند امکان استفاده از پست بانک در دفاتر خدماتی ایجاد شده است که روند مراجعه به بانک حذف خواهد شد.

از مزایای پرداخت الکترونیک عوارض خودرو می‌توان به مواردی مانند صرفه‌جویی در زمان و هزینه، فرار از ترافیک‌های شهری و آسودگی و راحتی را بیان کرد.

گامی بلند به منظور توسعه شهروند الکترونیک،‌ احساس آرامش خاطر و رضایت‌مندی در رانندگان، کاهش میزان آلودگی هوا و یکپارچگی و سازگاری سامانه‌های پرداخت عوارض در سطح زنجان از دیگر مزایای پرداخت الکترونیک عوارض خودرو محسوب می‌شود.

سیستم عوارض خودرویی یک سیستم جامع بوده که عوارض خودرو شهرداری‌ها را مکانیزه می‌کند به این صورت که تمام مراحل کار اعم از تعریف فیش و محاسبه عوارض و جریمه دیرکرد و ... در سیستم محاسبه می‌شود.

امکان محاسبه سرانگشتی عوارض، امکان محاسبه عوارض خودرو بر اساس شماره موتور و شماره شاسی و امکان چاپ فیش عوارض و پرداخت آن به صورت حضوری از جمله امکانات نرم‌افزار پرداخت الکترونیک عوارض خودرو است.

انتهای پیام/2308/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول