اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار خبرنگاران فارس با مدیرکل میراث فرهنگی البرز مطرح شد

ضرورت استفاده از توانمندی رسانه‌ها برای توسعه صنعت گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز در دایدار با خبرنگاران فارس در استان البرز بر ضرورت استفاده از توانمندی‌های رسانه‌ها به منظور توسعه گردشگری تأکید کرد.

ضرورت استفاده از توانمندی رسانه‌ها برای توسعه صنعت گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سرپرست دفتر خبرگزاری فارس در استان البرز و خبرنگاران این خبرگزاری صبح امروز با احد شریفی مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان البرز دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار شریفی با تقدیر از تلاش‌های دفتر خبرگزاری فارس در استان البرز اظهار داشت: خبرنگاران از جمله اقشار زحمت‌کش هستند که با عشق و علاقه در این حرفه فعالیت می‌کنند.

وی تاکید کرد: افرادی که با کار رسانه‌ها و خبرنگاری آشنایی دارند، به خوبی می‌دانند که اصحاب رسانه تنها با عشق کار می‌کنند و اگر به دنبال منافع مادی بودند، به طور قطع این حرفه را انتخاب نمی‌کردند.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان البرز با اشاره به اینکه خود دارای سابقه فعالیت رسانه‌ای بوده و از نزدیک با مشکلات، موانع و سختی‌های این حرفه آشنا است، گفت: بارها شاهد بوده‌ام که خبرنگاران برای تهیه گزارش و خبر حتی چه سختی‌ها و ناملایماتی را تحمل کرده و حتی از بودجه شخصی برای انجام وظیفه خود هزینه می‌کنند.

شریفی تاکید کرد: مدیران و مسئولان نهادها و دستگاه‌های مختلف باید با تعامل مناسب با اصحاب رسانه، برای انجام کارهایی که به عهده آنها قرار گرفته استفاده کرده و در این راه مطمئن باشند که نقد منصفانه و دلسوزانه رسانه‌ها برای آنها بسیار مفید است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان البرز اظهار داشت: اکثر مسئولیت‌ها و وظایفی که بر عهده این اداره کل قرار دارد، در حوزه فرهنگی است و ما معتقدیم برای تحقق اهداف پیش رو می‌توانیم از حمایت رسانه‌ها استفاده کرده و از این حمایت‌ها برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان بهره‌ ببریم.

در ادامه این دیدار، مریم ابراهیمیان سرپرست دفتر خبرگزاری فارس در استان البرز نیز گزارشی از فعالیت خبرنگاران این خبرگزاری ارائه کرد.

وی با اشاره به تهیه و انتشار اخبار، گزارش‌ها و مصاحبه‌های متعدد توسط خبرنگاران خبرگزاری فارس در استان البرز در حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اصلی خبرنگاران ما حمایت از طرح‌ها و پروژه‌هایی عمرانی است که در راستای توسعه استان البرز اجرا شده و یا در حال اجراست.

سرپرست دفتر خبرگزاری فارس در استان البرز با اشاره به رکود اقتصادی سال‌های اخیر در کشورهای صنعتی، گفت: زمانی که به شرایط اقتصادی این کشور با دقت نگاه می‌کنیم، در می‌یابیم که بخش‌های مهم صنعتی و تولیدی آنها با رکورد بسیار زیادی مواجه بوده، اما همچنان از صنعت جذب تروریست کسب درآمد می‌کنند.

ابراهیمیان افزود: با وجود اینکه کشورمان تحت فشار و تحریم‌های مغرضانه و غیر قانونی برخی از کشورهای غربی قرار دارد، می‌توانیم با اطلاع‌رسانی صحیح و مناسب از جاذبه‌های فرهنگی،‌ تاریخی، طبیعی و مذهبی کشورمان به ویژه استان البرز برای خنثی‌سازی تحریم‌های اقتصادی بیشترین استفاده را ببریم.

وی متذکر شد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر تلاش‌های خوبی در این زمینه در استان البرز انجام شده است و شاهد معرفی مناسب جاذبه‌های گردشگری و حتی صنایع‌دستی استان البرز هستیم.

سرپرست دفتر خبرگزاری فارس در استان البرز ادامه داد: البته تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم و این وظیفه رسانه‌های استان است تا با تلاش بیشتر به کمک دستگاه‌های متولی امر به ویژه میراث فرهنگی آمده و با همکاری و تعامل در جهت توسعه صنعت گردشگری استان تلاش کنند.

ابراهیمیان در پایان تاکید کرد: دفتر خبرگزاری فارس در استان البرز با انتشار گزارش‌ها و اخبار و مصاحبه‌های متعدد در تلاش است تا نقش موثری در تحقق این مهم داشته باشد و امیدواریم در آینده با تعامل و همکاری بیشتر مسئولان و متولیان امر، شاهد توسعه این فعالیت‌ها باشیم.

انتهای پیام/2302/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول