اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

سخنگوی جهاد اسلامی در گفت‌وگو با فارس:

مذاکره با اسرائیل، تجربه نسخه جدیدی از شکست است

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد: عوامل شکست و ناکامی مذاکرات امروز بیش از هر زمانی قوت گرفته و مذاکره کنندگان تشکیلات خودگردان با تهدید آمریکا و بدون هیچ پشتیبانی بر سر میز مذاکره حاضر می‌شوند.

مذاکره با اسرائیل، تجربه نسخه جدیدی از شکست است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در غزه، جنبش جهاد اسلامی با هشدار به از سرگیری مذاکرات با اسرائیل، آزادگان امت عرب و مسلمان را به وحدت کلمه و یکپارچگی برای حمایت از قدس و نجات آن از چنگال یهودی سازی فراخواند.

«داود شهاب» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در غزه، امت عرب و مسلمان را به حضور گسترده در فعالیت‌های روز جهانی قدس مصادف با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ، فراخواند.

وی مراسم امسال روز جهانی قدس را بسیار مهم برشمرد و گفت : امسال مراسم  روز جهانی قدس در حالی برگزار می‌شود که قدس فصل آخر سریال یهودی سازی و تسلط اسرائیلی‌ها بر آن را پشت سر می گذارد.

شهاب تصریح کرد: سیاست‌های یهودی سازی رژیم اشغالگر اسرائیل در قدس که وزارت خارجه اسرائیل با پخش فیلم های ویدئویی مربوط به نابودی مسجد الاقصی مروّج آن است، با سکوت عربی و اسلامی یا موضع‌گیری‌های ضعیف آنان روبه رو است تا جایی که این مواضع به معنی حمایت از بیت المقدس نبوده است.

سخنگوی جهاد اسلامی تصریح کرد: بزرگداشت روز جهانی قدس و شرکت در راهپیمایی های میلیونی به منظور حمایت از قدس و ساکنان آن و نیز حمایت از ایستادگی آنان، پیام های متعددی دارد از جمله اینکه قدس از دستور کار عرب ها و مسلمان حذف نشده است بلکه در وجدان آنان زنده است و اگر دشمن تصور می کند می تواند هویت این شهر و یا تاریخ آن را از بین ببرد، سخت اشتباه کرده و در توهم به سر می برد.

شهاب تاکید کرد که نسل‌های پی‌درپی تاکنون امانت‌دار قدس بوده و مسئولیت آزادی و نجات آن را بر عهده داشته اند به ویژه اینکه هر ساله جمیعت میلیونی در هر مناسبت مربوط به قدس از جمله راهپیمایی بین المللی حمایت از آن و یا شب زنده داری در ماه رمضان در صحن های مسجد الاقصی شرکت می کنند.

سخنگوی جنبش جهاد در خصوص موافقت تشکیلات خودگردان فلسطین با از سرگیری مذاکرات با رژیم اشغالگر اسرائیل گفت: این اقدام، فضای مناسبی را برای اسرائیل فراهم می کند تا نقشه های نژادپرستانه خود برای یهودی سازی قدس و سیاست پاکسازی نژادی علیه اهالی این شهر را به اجرا در آورد.

وی موافقت فلسطین با نشستن بر سر میز مذاکره را تکرار شکست هایی دانست که در سال های اخیر تجربه شده است.

شهاب اظهارداشت: عوامل شکست و ناکامی مذاکرات امروز بیش از هر زمانی قوت گرفته است به ویژه اینکه مذاکره کنندگان تشکیلات خودگردان با تهدید آمریکا و بدون هیچ پشتیبانی بر سر میز مذاکره حاضر می شوند زیرا عربها اکنون سرگرم اوضاع داخلی کشورهای خود هستند و فلسطینی ها نیز با از سرگیری مذاکرات مخالفند.

سخنگوی جهاد اسلامی تاکید کرد: مطرح کردن موضوع آزادی تعدادی از اسیران فلسطینی در مقابل از سرگیری مذاکرات، بی ارزش است به ویژه اگر این موضوع با امتیاز دهی فلسطین و به ضرر حقوقی باشد که اسیران عمر خود را برای تحقق آن در زندان سپری کرده اند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول