اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

مبلغان مرزداران اندیشه‌های دینی و فرهنگی جامعه هستند

امام جمعه قروه گفت: مبلغان مرزداران اندیشه‌های دینی و فرهنگی جامعه هستند که بیدارگری نسل‌های امروز و فردا مهم‌ترین رسالت آنان است.

مبلغان مرزداران اندیشه‌های دینی و فرهنگی جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، صفرعلی احیا پیش از ظهر امروز در همایش طلاب و مبلغین دینی که در فرمانداری قروه برگزار شد، پیچیدگی فرهنگی را از عناصر شاخص در تبلیغ فرهنگی دانست و اظهار کرد: امر تبلیغ باید متناسب با همین پیچیدگی و تفاوت‌های فرهنگی و رشد عقلانی جوامع بشری تدوین و پیاده شود.

وی تصریح کرد: اتاق فکر جامعه روحانیت به منظور تبادل‌نظر و کیفی‌سازی تبلیغ در شهرستان راه‌اندازی خواهد شد.

احیا با بیان اینکه پیام اسلام در قالب تبلیغ به مخاطبان ارائه می‌شود، تصریح کرد: امر تبلیغ و ابلاغ پیام الهی رسالتی همیشگی است و هیچ‌گاه از مبلغ ساقط نمی‌شود.

امام جمعه قروه با تاکید بر اینکه در تبلیغ نباید بر مسائل کمی نظیر جمعیت و مکان تکیه داشت و تبلیغ را منحصر به منبر کرد، گفت: مبلغان دینی باید همچون پیامبر اعظم (ص) خود زمینه تبلیغ شعائر دینی را فراهم کنند.

وی انحصار مکانی تبلیغ را از آفت‌های این مهم برشمرد و افزود: بحث مبانی و آموزه‌های اسلامی بسیار مهم است و باید از هر فرصت و مکانی برای اطلاع‌رسانی درباره آن استفاده کرد.

احیا خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام خود ابزار تبلیغش را فراهم کرده است.

به گفته این مسئول، اسلام کامل‌ترین شریعت آسمانی با تبلیغ متولد شد و بقا و جاودانگی آن نیز در سایه‌سار تبلیغ مبلغان و هدایت‌گران مذهبی به وجود خواهد آمد؛ از این رو آشنایی مبلغان فرهیخته و وارسته عرصه دین‌باوری با شیوه‌های گوناگون تبلیغی در سراسر گیتی امری ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم رحمت واقعی را تبلیغ دین بیان می‌کند و این تأکید نشانگر اهمیتی است که امر تبلیغ دارد.

امام جمعه قروه افزود: شیوه ارائه و بیان تبلیغات دینی باید با توجه به شرایط روز و مقتضیات زمان باشد و از تجهیزات و امکانات روز نیز برای فعالیت و عملکرد مطلوب و تأثیرگذار استفاده شود.

احیا در پایان گفت: اسلام دین حق است و باید ندای حق را به گوش همگان رساند، از آنجا که مسلمانان طالب خیر و سعادت همه بشر هستند، این خیرخواهی اقتضا می‌کند به واسطه اطلاع‌رسانی دقیق، انسان‌های دیگر را نیز در این سعادت سهیم کنیم.

انتهای پیام/79009/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول