اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی اردبیل خبر داد

برپایی نمایشگاه صنایع دستی ایران در ترکیه با محوریت اردبیل

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: نمایشگاه صنایع دستی ایران در کشور ترکیه با محوریت اردبیل و مشارکت فعالان این عرصه برپا می‌شود.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی ایران در ترکیه با محوریت اردبیل

علیرضا دباغ عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: برگزار‌کننده این نمایشگاه تولید‌کنندگان و صنعتگران صنایع دستی استان اردبیل خواهند بود اما قرار است از کل کشور منتخبان صنایع دستی در این نمایشگاه که در کشور ترکیه برگزار می‌شود حضور پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: هنوز زمان و محل دقیق برگزاری این نمایشگاه در کشور ترکیه مشخص نشده ولی در سفری که اخیراً به این کشور داشتیم توافق کردیم تا این نمایشگاه با محوریت صنایع دستی استان اردبیل برپا شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در خصوص برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی اردبیل نیز یادآور شد: قرار است این نمایشگاه 12 تا 16 شهریورماه به صورت سراسری در اردبیل برگزار شود اما برپایی آن مستلزم تامین اعتبار است.

عبداللهی به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: اگر این تامین اعتبار صورت گیرد این رویداد مهم که در طول سال یک‌بار به صورت سراسری و با حضور استان‌های مختلف اتفاق می‌افتد انجام خواهد شد که در این زمینه امیدواریم با همکاری و همراهی مسئولان و متولیان امر بتوانیم در موعد مقرر نمایشگاه صنایع دستی را به شکل مطلوب و آبرومند برگزار کنیم.

آموزش‌های مجازی صنایع دستی با توزیع سی‌دی‌های رایگان

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در یک اتفاق و حرکت مبارک قرار است در رشته‌های مختلف صنایع دستی آموزش‌ها به شکل مجازی و بدون حضور استاد اتفاق بیفتد، عنوان کرد: ما در قالب سی‌دی‌های آموزشی تلاش می‌کنیم تا در رشته‌های مختلف برای مخاطبان و علاقمندان در رشته‌های صنایع دستی آموزش‌های مجازی را انجام دهیم.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ابراز داشت:‌ سی‌دی‌های آموزشی تا اول مهر ماه آماده انتشار می‌شود که این سی‌دی‌ها به زبان فارسی و با زیر‌نویس انگلیسی برای اولین بار به همت صنایع دستی میراث فرهنگی تهیه شده تا علاقمندان به این حوزه بتوانند به راحتی آموزش‌های لازم را ببینند.

عبداللهی افزود: مقدمات کار انجام شده است و با یک شرکت غیر‌دولتی تفاهم‌نامه‌ای نیز منعقد شده تا با تامین اعتبار این سی‌دی‌ها تکثیر شده و به صورت رایگان در اختیار فعالان صنایع دستی و عموم علاقمندان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: این سی‌دی‌ها قابلیت چاپ و تکثیر گسترده را دارد که انتظار می‌رود در حجم بسیار بالا انتشار یابد تا علاقمندانی که وقت و فرصت حضور در کلاس‌های حضوری را ندارند از این طریق با آموزش‌های نوین صنایع دستی آشنا شوند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ادامه داد: افرادی که مایلند در محیط زندگی و کار خود آموزش صنایع دستی ببینند قطعاً از این سی‌دی‌ها که به همت کارشناسان و متخصصان فراهم شده استفاده خواهند کرد و به یقین این سی‌دی‌ها و آموزش آن کاربردی و عملیاتی خواهد بود.

عبداللهی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل گفت: انتظار می‌رود با این حرکت‌ها و اقدامات زمینه و بستر یک تحول اساسی و نوین در حوزه آموزش صنایع دستی اتفاق بیفتد تا همه علاقمندان بتوانند در این زمینه مهارت‌های مورد نظر را کسب کنند.

انتهای پیام/62007/ط40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول