اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تشکیل «شوراهای بیداری» در حلب و وحشت جبهه النصره

بروز نشانه‌هایی مبنی بر تشکیل «شوراهای بیداری» در شهر حلب در شمال سوریه مشابه آنچه در عراق شاهد آن هستیم، «جبهه النصره» در این شهر را به وحشت انداخته و موجب شده تا این گروه نیروهای خود را به حالت آماده‌باش کامل درآورد.

تشکیل «شوراهای بیداری» در حلب و وحشت جبهه النصره

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری جهینة نیوز، ظاهر شدن نشانه‌هایی مبنی بر تشکیل «شوراهای بیداری» در شهر حلب در شمال سوریه مشابه آنچه در کشور عراق شاهد آن هستیم، موجب شد تا گروه «جبهه النصره» در این شهر روز گذشته شنبه تمام نیروهای خود را به حالت آماده باش درآورد.

به تازگی مناطق مختلف شهر حلب به ویژه مناطق روستایی ریف حلب شاهد شکل گیری چنین شوراهایی است و این موضوع به شدت نگرانی گروه جبهه النصره در شهر حلب و اطراف آن را برانگیخته است.

در این ارتباط و برای جلوگیری از توسعه و گسترش این پدیده گروه النصره اقدام به بازداشت یکی از مهمترین شخصیت‌های برجسته شهر «السفیره» در شرق حلب به اتهام تشکیل شورای بیداری در این شهر کرد که 150 فرد مسلح را نیز به عضویت خود گرفته است.

منابع محلی در شهر السفیره تاکید کردند که شمار زیادی از این نوع شوراها درحال شکل گیری در مناطق و شهرهای مختلف استان حلب و ریف آن است و بازداشت «عبد اللـه الحمدو» از شخصیت‌های برجسته شهر السفیره بدون تردید زمینه را برای درگیری‌های گسترده میان شوراهای بیداری و شاخه‌های القاعده در سوریه باز می‌کند.

شورای بیداری که پیشتر نمونه آنها در عراق تشکیل شده بود، تشکل‌هایی از عناصر اهل سنت و مورد حمایت آمریکا برای مقابله با سازمان القاعده و عناصر آن است و هدف خود را برقراری آرامش در مناطقی که القاعده در آنها فعالیت دارد، اعلام می‌کند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول