اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هشت سال اخیر

40 فیلم کوتاه در چهارمحال و بختیاری تولید شد

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای روی کار آمدن دولت نهم تاکنون 40 فیلم کوتاه در موضوعات مختلف در این استان تولید شد.

40 فیلم کوتاه در چهارمحال و بختیاری تولید شد

حجت‌الله شیروانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: از ابتدای روی کار آمدن دولت نهم و در ادامه دولت دهم 40 فیلم کوتاه در موضوعات مختلف در این استان تولید و تدوین شد.

وی افزود: در هشت سال اخیر همچنین 20 نمایش بر روی صحنه اجرا و چهار آلبوم موسیقی با گویش‌های محلی مختلف در استان تولید شد.

شیروانی از برگزاری 80 نمایشگاه هنری در استان خبر داد و گفت: در این مدت 80 نمایشگاه انفرادی و گروهی در قالب ارائه آثار تجسمی و عکس درسطح استان برپا شد، همچنین 23 کتاب و کتابک با موضوعاتی از جمله شعر، داستان کوتاه و ادبیات پایداری و موضوعات دینی و مذهبی در استان به چاپ رسید.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری از بازسازی ساختمان سینما بهمن شهرکرد خبر داد و افزود: با افتتاح سینمای جدید در شهرکرد تاکنون 150 فیلم سینمایی همزمان با سینماهای مطرح کشور در استان اکران شد.

وی ادامه داد: برپایی 22 کنسرت موسیقی از دیگر اقدامات حوزه هنری استان در هشت سال اخیر است.

شیروانی با اشاره به اعتبارات حوزه هنری استان در دولت‌های نهم و دهم، گفت: تا پیش از روی کار آمدن دولت نهم اعتبارات حوزه هنری استان 51 میلیون تومان بود، این در حالیست که تا پایان سال 90 به 225 میلیون تومان افزایش یافته است.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری عملکرد دولت‌های نهم و دهم را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در این هشت سال اخیر تحولی شگرف در تمامی حوزه‌ها به ویژه حوزه هنر استان روی داده است که شایسته تقدیر و قدردانی از مسئولان است.

وی از درخشش حوزه هنری استان در عرصه بین الملل خبر داد و گفت: کسب سیمرغ بلورین جشنواره فیلم، کسب جایزه نخست جشنواره فیلم غدیر در عراق، حضور فیلم خانه فاطمه کجاست در جشنواره برلین آلمان و کسب مدال طلای عکس صربستان از افتخارات حوزه هنری استان در دولت دهم است.

انتهای پیام/68006/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول