اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی

شورای تبلیغ در کردستان راه‌اندازی می‌شود

معاون فرهنگی اجتماعی دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: به زودی شورای تبلیغ در استان فرهنگی کردستان راه‌اندازی می‌شود.

شورای تبلیغ در کردستان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام احمد رضایی صبح امروز در گردهمایی طلاب و مبلغان دینی قروه از راه‌اندازی شورای تبلیغ در آینده‌ای نزدیک در استان خبر داد و اظهار کرد: این شورا در شهرستان‌ها به ریاست ائمه جمعه و در استان زیر نظر نماینده ولی‌فقیه فعالیت خواهد کرد.

این مسئول با اشاره به منویات مقام معظم رهبری برای همت و تلاش مضاعف در استان فرهنگی کردستان تصریح کرد: در همین راستا با همکاری قشر حوزوی و دانشگاهی درصدد تشکیل مجمع مقتدر فرهنگی برای رفع مشکلات فرهنگی هستیم.

وی هدف از تشکیل این شورا را کاهش دغدغه‌های مبلغین دینی در امر تبلیغ و ایجاد امکانات رفاهی نظیر اسکان عنوان کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان با اشاره به اینکه آنچه امروزه جایگاه و اهمیت تبلیغ را بیش از پیش می‌سازد، تلاش مستمر و بی‌وقفه سازمان‌های استعماری با تکیه بر بودجه‌های کلان برای ترویج دین‌های منسوخ است، گفت: تمامی تلاش‌های این مذبوحان به منظور کم‌فروغ ساختن نور اسلام و ویران ساختن بنیاد عقیده و اخلاق با ایجاد شبهه در مبانی دینی و ترویج مفاسد اخلاقی است که مسئولیت همگان را برای رساندن پیام‌های نورانی اسلام به دل‌های مردم به ویژه جوانان و نوجوانان دوچندان می‌سازد.

رضایی یکی از ضرورت‌های تبلیغی را توجه به نسل جوان و آشنایی با نیازمندی‌های روحی و روانی آنها برشمرد و گفت: بی‌تردید، راه روشنی که جوانان امروز و هر روز جامعه دینی را به ارمغان جاودان و سعادت‌آفرین می‌رساند، تنها ارائه جلوه‌های زیبای دین‌داری، فراهم‌سازی فضای پرجاذبه معنویت اندیشی و بیان آموزه‌های زنده، پویا و همسو با جاذبه‌های فطری، احتیاجات روحی و توانمندی‌های جسمی است.

به گفته وی، جوانان ارزش‌های واقعی و معارف روشنگر مذهبی را با قالبی نو به روز، پرتنوع و همراه با هم زبانی و مهربانی می‌طلبند و شیفته دین‌باوری، فضیلت‌پذیری، احساس خداجویی، خداپرستی و درست فهمی مبانی دینی هستند.

وی تصریح کرد: آنچه در تبلیغ دین به عنوان اصل و محور مورد نظر است جامعیت دین اسلام به عنوان آخرین شریعت الهی و کامل‌ترین آن‌هاست که همواره پاسخگوی نیاز بشر است.

این مسئول در پایان خواستار تعامل و همکاری بیشتر علمای استان در راستای توسعه فرهنگ دینی در کردستان شد.

انتهای پیام/79009/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول