اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان:

خوزستان نیاز به سرمایه‌گذار خصوصی دارد

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: خوزستان برای کاهش نرخ بیکاری نیاز به سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی دارد.

خوزستان نیاز به سرمایه‌گذار خصوصی دارد

اسماعیل جلیلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: در سال 90 ضریب بیکاری خوزستان 9 درصد بود و این رقم در سال 91 به 13/5 درصد رسید در حالی که آمار کشوری بیکاری در سال 90، 11 درصد و در 3 ماهه سال 92، 12 درصد بود.

وی ادامه داد: این آمار‌ها نشان‌ می‌دهد افزایش نرخ بیکاری در خوزستان سریع‌تر از آمار کشوری است و باید دلیل آن ریشه‌یابی شود.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان به تعطیلی کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی در سطح استان اشاره کرد و افزود: این موضوع یکی از دلایل افزایش بیکاران در خوزستان است و همچنین سرمایه‌گذاری خصوصی در استان دچار مشکل است.

وی با بیان اینکه خوزستان نیاز به سرمایه‌گذار خصوصی دارد ادامه داد: خوزستان ظرفیت لازم را برای سرمایه‌گذاری خصوصی دارد و باید تلاش کنیم با تسهیل، احترام و تکریم سرمایه‌گذاران، آن‌ها را برای حضور در استان تشویق کنیم.

جلیلی با بیان اینکه سرمایه‌گذار باید مطمئن شود که امنیت شغلی در سطح خوزستان دارد تصریح کرد: باید تلاش شود فضای کسب و کار در خوزستان بهبود یابد و رویکرد‌ها از سمت کارهای اداری و دفتری اصلاح شود و از تمام ظرفیت‌های مدیریتی و اجرایی بخش خصوصی برای اشتغال استفاده شود.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در پایان خاطرنشان‌ کرد: مسئله دیگری که در رابطه با افزایش نرخ بیکاری در خوزستان وجود دارد مهاجران زیادی است که از استان‌های دیگر به دنبال شغل وارد خوزستان می‌شوند و مشاغل ما را اشغال می‌کنند که این امر با مصوبه دولت در زمینه استخدام بومی در خوزستان حل خواهد شد.

انتهای پیام/72011/ر20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول