اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

واکنش امام جمعه اهل سنت ایرانشهر به اقدام شرکت ایرانسل

وحدت در ایران با اشتباه گروهی خاص مخدوش نمی‌شود

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر گفت: وحدت در نظام اسلامی ایران به قدری محکم است که با اشتباه فرد یا گروه خاصی کوچک‌ترین خدشه‌ای به آن وارد نمی‌شود.

وحدت در ایران با اشتباه گروهی خاص مخدوش نمی‌شود

مولوی عبدالصمد کریم‌زایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایرانشهر اظهار داشت: پس از انتشار این پیامک قلب جامعه اهل سنت جریحه‌دار شد، اما با موضع‌گیری صریح مسئولان قضایی مشخص شد که این کار توسط افراد خاص و نادانسته صورت گرفته است. 

وی در واکنش به پیامکی توسط یکی از عاملان شرکت ایرانسل با مضمونی ضد وحدت منتشر شد، ابراز داشت: جامعه اهل سنت ایران، این اقدام وحدت‌شکن را کاملاً جدا از مواضع نظام اسلامی می‌داند. 

کریم‌زایی خواستار برخورد جدی مسئولان ذیربط با عاملان این عمل ناشایست و جلوگیری از تکرار آن شد. 

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در پایان اضافه کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان اسوه وحدت و عدالت در دنیا شناخته شده است و چنین اشتباهاتی از سوی برخی افراد، این جایگاه نظام را خدشه‌دار نمی‌کند. 

لازم به ذکر است،‌شرکت ایرانسل چندی پیش مسابقه‌ای پیامکی با عنوان « اسوه عدالت» برگزار کرده بود که در یکی از سوالات آن به مقدسات برادران اهل سنت توهین شده بود.

پس از این اتفاق مشکوک دادستان انقلاب زاهدان علیه اپراتور ایرانسل اعلام جرم کرد.

محمد مرزیه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت حفظ وحدت و پرهیز از اختلاف‌افکنی در بین مسلمانان، دادستان زاهدان به عنوان مدعی‌العموم، علیه شرکت ایرانسل که اقدام به برگزاری مسابقه‌ای با محتوای خلاف وحدت کرده، اعلام جرم کرده است.

وی، خاستگاه اعلام جرم علیه شرکت ایرانسل را لزوم رعایت قانون برای هر قشر و مذهب عنوان کرد و افزود: ما براساس قانون که برای همه فصل‌الخطاب است و همچنین نظرات رهبری در مورد ضرورت وحدت، رسیدگی به این موضوع را در دستورکار قرار دادیم.

انتهای پیام/75002/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول