اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/اختصاصی فارس/ طی بیانیه‌ای صورت گرفت

اعتراض دانشجویان و طلاب سیستان و بلوچستان به اقدام تفرقه‌افکن ایرانسل

جمعی از دانشجویان و طلاب حوزه‌های علمیه سیستان و بلوچستان طی بیانیه‌ای اعتراض خود را نسبت به اقدام ضد وحدت یکی از شرکت‌های تابعه ایرانسل اعلام کردند.

اعتراض دانشجویان و طلاب سیستان و بلوچستان به اقدام تفرقه‌افکن ایرانسل

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، به دنبال اقدام خلاف وحدت و اشتباه یکی از شرکت‌های همکار ایرانسل در زمینه برگزاری مسابقه‌های پیامکی، جمعی از دانشجویان و طلاب حوزه‌های علمیه سیستان و بلوچستان بیانیه اعتراضی خود را در این زمینه به دفتر خبرگزاری فارس در سیستان و بلوچستان ارسال کردند متن این بیانیه به شرح ذیل است: 

«هر حرکت اختلافى، به هر شکلى، در میان ملت‌هاى مسلمان، یا در درون یک کشور میان افراد آن کشور، بازى کردن در زمینى است که دشمن آن زمین را تعیین کرده است؛ کمک به دشمن است، مسئله‌ وحدت را همه باید جدى بگیرند؛ در درجه‌ اول، نخبگان؛ نخبگان سیاسى، نخبگان دینى، نخبگان دانشگاهى، نخبگان حوزه‌هاى علمیه؛ در همه جا. در کشور ما همه مسئله‌ وحدت را جدى بگیرند.» بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان نظام و مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی. 

در دورانی که تمام ایدئولوژی‌های مادی و بشری، به بن‌بست رسیده و بشر غربی و شرقی در تنگنای تفکرات منحط اومانیستی، مکتب نجات‌بخش اسلام را می‌پوید و فریاد می‌زند و از طرفی دشمنان تا بن دندان مسلح و سناریو نویسان جنگ نرم در حال توطئه‌چینی برای مقابله با اسلام هستند، مسلمانان باید با بصیرتی مضاعف و تلاشی مستمر امکان هر گونه خدشه و سوءاستفاده را از دشمنان خارجی و مزدوران آنها در داخل کشورهای اسلامی بگیرند.

حال که امواج متلاطم بیداری اسلامی بساط استکبار را در کشورهای اسلامی برچیده و آوای خوش آزادی و حریت در پرتوی اسلام در گوشه گوشه دنیا به گوش می‌رسد، دشمنان پس از درک ناتوانی‌شان در مقابله با این امواج سهمگین، تنها راه مقابله با این خیزش الهی را رخنه در صفوف آن و ایجاد تفرقه میان مسلمانان یافته‌اند. اتفاقاتی که در بحرین، سوریه و مصر و برخی کشورهای اسلامی به وقوع پیوسته و ادامه دارد نمونه‌ای از این تحرکات و آتش‌افروزی‌های دشمنان است. 

در این شرایط بر مسلمانان فرض است که نصایح عالمانه و مدبرانه دلسوزان جهان اسلام را آویزه گوش کرده و از تفرقه‌افکنی و اقدامات ضد وحدت بپرهیزند. همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در فتوایی اهانت به نمادهای برادران اهل سنت را حرام اعلام کردند، شیعیان و اهل سنت نیز باید وحدت‌مداری و برادری را سرلوحه کار قرار داده و از هر عملی که این صمیمیت و احترام متقابل را بر هم می‌زند دوری کنند. 

متاسفانه با خبر شدیم که یکی از شرکت‌های تابعه ایرانسل در روز سه‌شنبه در جریان مسابقه‌ای پیامکی خلاف رویه وحدت‌مدار نظام جمهوری اسلامی عمل کرده است. پس از تحقیق‌های مستمر مشخص شد که این اقدام به صورت غیرعمد و از سر ناآگاهی صورت گرفته که به هر ترتیب باعث جریحه‌دار شدن خاطر برادران اهل سنت ما شده است. 

ما طلاب و دانشجویان شیعه سیستان و بلوچستان ضمن اعتراض به این اقدام از مسئولان ذی‌ربط خواستاریم که نسبت به برخورد با عاملان این اتفاق جدیت لازم را به خرج داده تا از تکرار این قبیل مسائل خودداری شود. 

انتهای پیام/75002/ذ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول