اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

26مردادماه

دومین جشنواره کشوری مد و لباس اسلامی در اراک برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: نخستین جشنواره استانی و دومین جشنواره کشوری مد و لباس اسلامی مرداد ماه امسال در اراک برپا می‌شود.

دومین جشنواره کشوری مد و لباس اسلامی در اراک برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مهدی قاسمی ظهر امروز در نشست برنامه‌ریزی برپایی این نمایشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه 26 مرداد ماه و با توجه به اهمیت موضوع مد و لباس در جامعه اسلامی در دو بخش فروشگاه و نمایشگاه برپا می‌شود.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه در راستای اهداف ترسیم شده در سند چشم انداز توسعه کل کشور و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج مد و لباس ایرانی اسلامی برگزار می‌شود که در آن برخی از طراحان و تولیدکنندگان استان و خارج از استان آخرین تولیدات و طراحی‌های خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ترویج و اشاعه پوشش‌های اسلامی و ایرانی و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه را از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: این نمایشگاه بر اساس الگوسازی مد ایرانی و اسلامی و با همکاری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد ملی مد و لباس گشایش می‌یابد.

قاسمی با بیان اینکه جشنواره مد و لباس در گروه‌های سنی مختلف و در بخش‌های لباس مشاغل، لباس مجلسی، مانتو، روسری و غیره برپا می‌شود، گفت: برگزاری نمایشگاه مد و لباس اسلامی گام مؤثری در راستای تشویق بانوان به خرید پوشش‌های اسلامی است که امیدواریم با استقبال خوب هموطنان عزیز مواجه شود.

وی ادامه داد: از تولیدکنندگانی که قصد شرکت در این نمایشگاه را دارند خواهش داریم محصولاتی تولید کنند که با فرهنگ ایرانی - اسلامی همخوانی و تطابق داشته باشد تا بتوانیم از این طریق به اهداف مورد نظر دست یابیم.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تاکید کرد: نمایشگاه مد و لباس اسلامی می‌تواند الگوی مناسبی برای تولید کنندگان داخلی باشد و با تولید انبوه و تجاری‌ سازی از الگوسازی لباس‌های غربی جلوگیری کند.

برگزاری نشست‌های پژوهشی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید مجرب و بخش مقالات و پایان‌نامه‌های دانشجویی در نمایشگاه از مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/87001/ق30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول