اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم:

دو کارگر از زیر آوار زنده خارج شدند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم از وقوع حادثه ساختمانی در خیابان آذر خبر داد و گفت: دو کارگر در زیرزمین یک ساختمان قدیمی مشغول تخریب بودند که به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی در کار آوار، ساختمان بر سرشان فرو ریخت.

دو کارگر از زیر آوار زنده خارج شدند

عباس جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تعداد عملیات انجام شده در 48 ساعت گذشته توسط سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم اظهار داشت: در 48 ساعت اخیر 31 مورد عملیات گوناگون شامل 18 مورد اطفاء حریق، 10 مورد ایمن‌سازی و سه مورد نجات از سوی مأموران سازمان آتش‌نشانی قم انجام شد.

وی با تبیین عملیات‌های انجام شده تصریح کرد: سه مورد از عملیات‌های انجام شده به عملیات نجات، 18 مورد به اطفاء حریق و 10 مورد به ایمن‌سازی اختصاص داشت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم افزود: از سه مورد عملیات نجات دو مورد مربوط به آسانسور و یک مورد مربوط به واژگونی سواری L90 مقابل ورزشگاه یادگار امام بود.

جعفری با اشاره به واژگونی خودرو L90 اضافه کرد: در نیمه شب گذشته مقابل ورزشگاه یادگار امام خودروی L90 واژگون شد که متأسفانه در این حادثه یک پسر بچه فوت شد و سه نفر هم داخل خودرو محبوس شده بودند که با اعزام نیروهای نجات افراد محبوس شده خارج شده و به بیمارستان منتقل شدند و کودک فوت شده نیز به بهشت معصومه تحویل داده شد.

وی همچنین از انجام 18 عملیات اطفاء حریق خبر داد و گفت: سه مورد از این عملیات‌ها مربوط به حریق پست برق به علت نوسانات و گرمای شدید بود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم اضافه کرد: همچنین مأموران آتش‌نشانی قم به سه مورد حریق منزل، دو مورد حریق مغازه، دو مورد حریق خودرو، یک مورد حریق موتورسیکلت، پنج مورد حریق ضایعات، یک مورد حریق باغ و یک مورد حریق کارگاه مبل‌سازی امدادرسانی کردند.

جعفری به تشریح عملیات‌های ایمن‌سازی اشاره کرد و ابراز داشت: از 10 مورد عملیات ایمن‌سازی دو مورد مربوط به قطع آژیر، یک مورد مربوط به رهاسازی ‌گربه، سه مورد مربوط به نشت سوخت از خودرو، یک مورد مربوط به صید موش صحرایی، دو مورد مربوط به بازگشایی درب و یک مورد مربوط به باز ماندن شیر آب بود.

وی با اشاره به ریزش آوار در خیابان آذر گفت: دو کارگر ساختمان که مشغول کار بودند به دلیل رعایت نکردن اصول و قواعد لازم در کار دچار حادثه شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم به تشریح این حادثه پرداخت و ابراز داشت: این دو کارگر در زیرزمین یک ساختمان قدیمی مشغول تخریب بودند که به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی در کار آوار، ساختمان بر سرشان فرو ریخت.

وی ادامه داد: پس از اطلاع از وقوع حادثه دو دستگاه خودرو امداد از ایستگاه‌های پنج و 9 به محل حادثه اعزام شدند و مصدومین را از زیر آوار رهاسازی کرده و تحویل اورژانس دادند.

انتهای پیام/2258/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول