اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

عبور از پل زمان برای افتتاح 2 پل غیر همسطح

دو پل غیر همسطح خواجه رشید و تختی در همدان مدت‌هاست که در حال احداث است و به نظر می‌رسد با چندین بار تغییر وعده افتتاح آن از سوی مسئولان، باید برای عبور از روی آن، ابتدا از پل زمان عبور کرد.

عبور از پل زمان برای افتتاح 2 پل غیر همسطح

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، توسعه روزافزون شهرنشینی و گسترش محدوده شهری مشکلاتی را در شهرهای بزرگ ایجاد می‌کند.

شهرهای بزرگ و یا کلانشهرها با سرعت بالا به دنبال توسعه و پیشرفت در عرصه‌های مختلف شهرنشینی و ایجاد فضای مطلوبی برای شهروندان خود هستند.

همدان یکی از کلانشهرهایی است که در چند سال اخیر با شتاب بیشتری به سمت توسعه شهری حرکت کرده و با استفاده از کارشناسان و متخصصان شهرسازی و مدیریت شهری خواهان اعمال مدیریتی مطلوب در ارائه خدمات مناسب به شهروندان خود است.

با توسعه شهرها مسائلی مانند مشکلات ترافیکی به وجود می‌آید که رفع این مشکلات نیازمند راهکارهای مناسب و متعدد است.

یکی از راهکارهای روان‌سازی ترافیکی، تسهیل در امور و مرور شهروندان و دسترسی بهتر به راه‌های فرعی و اصلی احداث تقاطع‌های غیر‌همسطح، پل‌های روگذر و زیرگذر است.

با توجه به اینکه در عصر کنونی مردم می‌خواهند در اسرع وقت و با کمترین معطلی در ترافیک کارهای خود را انجام دهند نیاز به ساخت و احداث پل‌های مختلف در همدان احساس شد.

احداث پل‌های مختلف و ایجاد رمپ‌های فرعی برای تردد آسان وسایل نقلیه در شهر در توسعه و پیشرفت روزافزون همدان بسیار موثر است و این را هم نباید فراموش کرد که حمل و نقل عمومی و باری در شهر از ضروریات شهرنشینی است.

از چند سال پیش که موضوع کلان‌شهری همدان مطرح شد مسئولان همدان به فکر احداث پل‌های غیر‌همسطح در نقاط پرترافیک همدان افتادند و از یک دهه گذشته کار مطالعاتی احداث پل‌ها آغاز شد.

یکی از پل‌هایی که با گذشت چندین سال به تدریج به بهره‌برداری رسید پل غیرهمسطح غدیر بود که نخستین تجربه پل‌سازی در همدان محسوب می‌شود که با نواقصی همراه بود.

با تجربه‌ای که با صرف هزینه میلیاردی و اتلاف وقت و انرژی در ساخت پل غدیر به دست آمد مسئولان با دقت و حساسیت بیشتری به سمت احداث پل حرکت کردند. 

ظرف سه سال گذشته شهرداری همدان موفق به افتتاح سه پل غیر‌همسطح بهشت، رسالت و پژوهش شد و در اقدامی دیگر طرح احداث سه پل دیگر را در ستور کار قرار دادند.

شهروندان صبور همدانی در زمان ساخت پل‌ها که مانند پل غدیر چندین سال طول کشید مشکلات ترافیکی و معطلی در برخی مواقع بیش از یک ساعت را در ترافیک کارگاه‌های ساخت پل تحمل کردند.

مسئولان شهری همواره به مردم وعده ساخت پل در زمان‌بندی مشخص را می‌دادند و ما شاهد بودیم که هیچ پلی در زمان مقرر در همدان به بهره‌برداری نرسید.

در برخی مواقع با طولانی شدن روند ساخت و افزایش تورم، هزینه‌های احداث پل بالا رفت و همین موضوع منجر به کمبود اعتبارات ساخت پل‌ها شد.

بارها استاندار و نمایندگان مجلس از شهرداری و پیمانکاران اجرای طرح‌های پل‌سازی خواستند که زمان‌بندی ساخت پل‌ها را در محل کارگاه‌ها نصب کنند که مشخص شود برای ساخت پل‌ها چقدر زمان صرف شده است.

باید دید آیا پیمانکاران بر اساس زمان‌بندی وعده شده عمل کرده‌اند یا نه! و این نکته نیز جالب توجه است که شهرداری به جز برای تقاطع غیر‌همسطح پژوهش، تابلوی شمارش زمانبندی را برای دیگر پروژه‌ها نصب نکرد.

خبرگزاری فارس برای آشنایی بیشتر شهروندان با روند ساخت دو پل خیابان‌های تختی و خواجه رشید همدان نگاهی اجمالی به نحوه اجرا، هزینه‌های ساخت و زمانبندی وعده داده شده این دو پل داشته که در ذیل می‌خوانید.

*خبرگزاری فارس، وضعیت تقاطع غیر‌همسطح تختی، 21 فروردین 92

معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان در این تاریخ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه تقاطع غیر‌همسطح تختی در هشت ماه کاری احداث می‌شود اظهار داشت: تا کنون هفت ماه از عملیات اجرایی احداث این پل طی شده است.

موسی رسولی افزود: امیدواریم که این تقاطع تا پایان خرداد ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.

*خبرگزاری فارس، وضعیت تقاطع غیر‌همسطح تختی، 4 تیر امسال

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان در شورای ترافیک استان با بیان اینکه برای احداث پل تختی تاکنون 6 میلیارد تومان هزینه شده است گفت: تقاطع غیر همسطح خیابان تختی تا پایان تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

*خبرگزاری فارس، وضعیت تقاطع غیر همسطح تختی، 19 تیر امسال

معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان در تاریخ 19 تیر در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه تقاطع غیر‌همسطح تختی بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد ابراز داشت: تقاطع غیر‌همسطح خیابان تختی ظرف یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

*خبرگزاری فارس، وضعیت تقاطع غیر همسطح خواجه رشید 21 فروردین امسال

معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه پل خیابان خواجه رشید با پیشرفت فیزیکی 80 درصدی در حال احداث است گفت: این پل تا اوایل تیرماه سال جاری ظرف هشت ماه کاری افتتاح می‌شود.

*خبرگزاری فارس، وضعیت تقاطع غیر همسطح خواجه رشید، 4 تیر امسال

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان در شورای ترافیک استان با بیان اینکه تاکنون برای احداث تقاطع غیر همسطح خواجه رشید 6 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است ابراز داشت: این پل تا آخر مرداد ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

*خبرگزاری فارس، وضعیت تقاطع غیر همسطح خواجه رشید، 19 تیر امسال

معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه تقاطع غیر‌همسطح خواجه رشید 87 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اظهار داشت: تقاطع غیرهمسطح خواجه رشید تا دو ماه آینده افتتاح می‌شود.

به هر حال تا وقتی که مدیریتی کارآمد و کارشناسی شده وجود نداشته باشد تا تمام ابعاد پروژه‌ها را بررسی کند شاهد به تعویق افتادن بهره‌برداری از طرح‌ها خواهیم بود که علاوه بر افزایش هزینه‌های اجرای پروژه‌ها باعث اتلاف وقت و انرژی خواهد شد.

در ساخت دو تقاطع غیر‌همسطح تختی و خواجه رشید برای صرفه جویی در وقت از عرشه‌های فلزی که گران‌تر از عرشه‌های بتنی است استفاده شد، اما شهروندان همدانی هر روز مشاهده می‌کنند که این نوع انتخاب مسئولان شهرداری جز تخصیص اعتبارات بیشتر سودی نداشته و این دو پل در موعد مقرر به بهره‌برداری نرسیدند.

به نظر می‌رسد مسئولان هنگام آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ها بهتر است واقعیات را در نظر بگیرند و وعده‌هایی که امکان عملی شدن آنها وجود ندارد را به شهروندان ندهند.

=========

سردار فارسی

=========

انتهای پیام/89019/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول