اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران:

روستاهای مازندران با کمبود آب مواجه هستند/ کمبود بودجه دلیل بروز مشکلات

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران با پذیرش چالش‌های مربوط به کمبود آب در روستاها گفت: در برخی از نقاط ساحلی با پیشروی آب دریا مواجه هستیم و در برخی نقاط نیز با کاهش آب چاه‌های آب مواجه هستیم.

روستاهای مازندران با کمبود آب مواجه هستند/ کمبود بودجه دلیل بروز مشکلات

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، قطعی آب در بخش روستایی مازندران این روزها تبدیل به معضل جدی برای روستاییان و ساکنان در روستاهای مازندران شده است و از گوشه و کنار استان مازندران خبر قطعی آب روستایی به وفور در رسانه‌های استان مازندران مشاهده می‌شود.

مسئولان آب و فاضلاب استان مازندران نشستی را برای بیان دلایل کمبود آب در روستاهای استان مازندران با رسانه‌های این استان برگزار کردند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران ظهر امروز در پاسخ به سئوال خبرنگاران که دلیل کمبود آب در مناطق روستایی مازندران چیست این طور پاسخ داد که 50 درصد جمعیت مازندران روستایی و 50 درصد جمعیت دیگر مازندران شهری هستند و بخش جمعیت شهری مازندران نیز در فصل تابستان تمایل به حضور در روستاها را دارند.

وی تصریح کرد: در تابستان به 25 درصد جمعیت روستاهای مازندران اضافه می‌شود و با شدت گرما در 15 روز اخیر شاهد کاهش دبی چاه‌های آب هستیم که همه این عوامل منجر به کمبود آب در سطح روستاهای مازندران شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران در ادامه یادآور شد: میزان مصرف آب در روستاهای مازندران نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش داشت و همچنین میزان مصرف آب روستاهای مازندران نسبت به زمستان حدود 40 درصد رشد داشت.

وی با پذیرش چالش‌های مربوط به کمبود آب در سطح روستاهای مازندران بیان داشت: در برخی از نقاط ساحلی با پیشروی آب دریا مواجه هستیم و در برخی نقاط نیز با کاهش آب چاه‌های آب و نیز شناور بودن جمعیت استان از مشکلاتی است که آب و فاضلاب روستایی مازندران را دچار چالش می‌کند.

برزگر ادامه داد: در برخی روستاهای مازندران مشکل توزیع آب نداریم، مشکل ما در روستاهای استان مازندران تامین آب است، در مناطق ساحلی با پیشروی آب دریا و در مناطق دشت با کم‌آبی مواجه هستیم، و مشکل ما در مازندران این است که برای آب شرب از آب‌های سد استفاده نمی‌شود.

وی کمبود اعتبارات را دیگر مشکلات مربوط به حوزه آب روستایی در مازندران اعلام کرد و گفت: با گذشت چهار ماه از سال بودجه هنوز ابلاغ نشده و ما برای رفع برخی مشکلات در حوزه آب روستایی منتظر اعلام اعتبارات هستیم.

این مسئول درباره مشکل آب بزرگ‌ترین روستایی مازندران گفت: روستای اسرم دارای یک‌هزار و 700 مشترک است و از نظر ما آب موردنیاز اسرم تامین است و برای تامین آب موردنیاز این روستا 23 لیتر در ثانیه آب در اختیار اهالی این روستاها قرار می‌گیرد که نیاز است آب در روستای اسرم مدیریت شود.

برزگر در ادامه بیان داشت: بخشی از مشکل کمبود آب در روستاهای مازندران فرسوده بودن بیش از 5 هزار متر شبکه آب روستایی است که فرسوده بودن شبکه موجب هدررفت 30 درصد آب می‌شود.

وی اضافه کرد: برای بهسازی آب روستایی نیاز به 180 میلیارد تومان اعتبار داریم که با تامین این اعتبار از هدررفت 30 لیتر در ثانیه آب روستاهای مازندران جلوگیری می‌شود.

به گزارش فارس، شاید اینها برای موضوع کمبود آب در روستاهای مازندران دلایلی باشد که روی کاغذ برای مسئولان آب و فاضلاب روستایی مازندران حل‌ شده باشد ولی در عمل و در برخی روستاهای مازندران مردم از نداشتن آب شرب دچار مشکل هستند که تنها مقصر اعلام کردن مردم و کمبود اعتبارات نمی‌تواند راهگشا و دلایل قانع‌کننده برای مردم باشد.

انتهای پیام/86004/ح40/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول