اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

هیئت مذهبی نقش مؤثری در رشد و تعالی معنوی جامعه دارد

استاندار قم گفت: هیئت مذهبی نقش موثر و بسزایی در رشد و تعالی معنوی و اخلاقی جامعه دارد.

هیئت مذهبی نقش مؤثری در رشد و تعالی معنوی جامعه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، کرم‌رضا پیریایی در نشست صمیمی با مسئولان هیئت‌های مذهبی استان قم که در تالار معصومیه استانداری برگزار شد، با اشاره به نقش برجسته هیئت مذهبی در نظام دینی اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی همواره در بخش‌های مختلف به دین و نظام اسلامی خدمت کرده‌اند و نقش برجسته‌ای در پیشبرد اهداف نظام و ترویج دین داشته و دارند.

پیریایی با اشاره به فعالیت بیش از دو هزار هیئت مذهبی در استان قم بر نقش ویژه آنان در ابعاد اجتماعی و فرهنگی تاکید کرد و گفت: مسئولان فرهنگی باید در تصمیم‌گیری‌های کلان با شناخت دقیق از جایگاه ویژه هیئت‌های مذهبی، از ظرفیت و توانمندی‌های بالای آنان در پیشبرد اهداف اجتماعی و فرهنگی حداکثر استفاده را ببرند.

استاندار قم هیئت‌های مذهبی را از امتیازات بی‌نظیر جامعه دینی دانست و افزود: هیئت‌های مذهبی امروز نیز به عنوان سپهر عمومی جامعه اسلامی، برای کشور همانند زمان انقلاب و سال‌های دفاع مقدس رسالت خود را در ترویج و اشاعه مکتب ناب اسلام و خاندان عصمت و طهارت (ع) ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های جانبی هیئت‌های مذهبی در عرصه‌های مختلف نباید به رسالت ذاتی آنها خدشه وارد کند افزود: هیئت‌های مذهبی کارکردی فراتر از یک تشکل دینی ساده داشته و به عنوان بزرگترین پایگاه دینی از جایگاه والایی برخوردار هستند.

پیریایی مردمی بودن را بارزترین ویژگی هیئت‌های مذهبی برشمرد و ادامه داد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا هیئت‌های مذهبی برای جذب جوانان و دلبستگی آنان به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) جذاب باشند و از هر گونه افراط و تفریطی باید پرهیز شود.

استاندار قم همچنین اعتلا و تعمیق فرهنگ دینی جامعه را مهم‌ترین رسالت هیئت‌های مذهبی عنوان و خاطرنشان کرد: هیئت‌های مذهبی به عنوان پیشرو در حرکت‌های فرهنگ‌ساز و مقابله با هجمه‌های غیر اخلاقی دشمنان نقش بسزایی در رشد و تعالی معنوی و اخلاقی جامعه بر عهده دارند.

در پایان این جلسه نیز قرعه کشی اهداء کمک هزینه سفر عتبات عالیات به تعداد 110 نفر از اعضای هیئت‌های مذهبی استان قم توسط استاندار به صورت رایانه‌ای انجام شد.

انتهای پیام/2258/ق/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول